| **HÍREK** : Massa a pole-ban, Schumacher a második |   
		
 Massa a pole-ban, Schumacher a második
  2006.08.28. 18:33 
A délelőtti szabadedzés Ferrari előnyt feltételezett, ami, mint később kiderült valóra is vált. Az előny azonban nem akkora, mint várható volt. 
   
Fernando Alonso már rögtön az edzés elején a pályára gördült, ám ideje akkor még nem volt túl meggyőző. A Ferrarik viszont rögtön jól mentek. Olyannyira, hogy amikor Schumacher megérkezett, már az első szektorban több, mint 1 másodperc előnye volt. A végén azonban csapattársa, a fiatal Massa meg tudta őt is verni, annak ellenére, hogy a gyorskörében benne volt egy hiba is. 
Alonso sokáig a harmadik helyen tanyázott, ám a vége előtt kicsivel megérkezett elébe Ralf Schumacher.  
Az első etap kiesői: Sato, Yamamoto, Monteiro, Liuzzi, Speed és David Coulthard.  
Az első etapban látható volt, hogy a Ferrari egészen jó formában van, ám a második etap mindezt tovább egyszerűsítette. Mondjuk úgy az ellenfelek számára elképesztően hervasztó előnyben voltak ebben a szakaszban. Legalább is Michael Schumacher, aki, amikor a pályára gördült, máris agyonverte a mezőnyt. Pedig a köridők nem ezt vetítették előre, hiszen kicsivel előtte Alonso megfutotta Michael Schumacher legjobbját. Na erre hozott még Schumacher több, mint egy másodpercet. És mindez maradt is a végéig. Mindössze annyi változott, hogy Buttonnak néhány ezreddel sikerült Alonso elé kerülni.  
A második etap kiesettjei: Albers, Rosberg, Barrichello, Trulli, De la Rosa és Christian Klien. 
  
A végjáték érdekes módon már nem hozott olyan elsöprő sikert a Ferrarinak, mint az az előzmények láttán várható volt. Felipe Massa remekül vezetett, és megszerezte élete első pole pozícióját. A csapattárs Michael Schumacher azonban elszúrta az első lehetőségét és a másodikban sem volt igazán meggyőző. Csak néhány század választotta el attól, hogy kikapjon legnagyobb ellenfelétől Fernando Alonsótól, aki a kiszerelt eszköz ellenére is oda tudott érni a harmadik helyre. Sőt, a negyedik helyen is egy „megtépázott" Renault áll, hiszen Alonso mögött rögtön ott van Giancarlo Fisichella. 
Ennek megfelelően a rajt igazán izgalmasnak ígérkezik, hiszen a francia csapat autói tradicionálisan remekül rajtolnak.  
A Renault-k mögé érkezett meg Ralf Schumacher, aki azonban 10 helyes rajtbüntetésre vár, így csupán csak a 15. helyről várhatja majd a holnapi rajtot. A hatodik legjobb idő Nick Heidfeld nevéhez fűződik, míg a nyolcadik a Magyar GP győzteséhez, Jenson Buttonhoz.    
Buttonhoz hasonlóan nem sikerült jól Kimi Raikkönen edzése sem. A finn versenyző ezúttal a nyolcadik helyre szorult.  
A hétvége programja a vasárnap 14:00-kor kezdődő versennyel folytatódik.     
| 
 Török GP időmérő edzés  | 
 1 etap  | 
 2 etap  | 
 3 etap  |  
| 
 Hely  | 
 Versenyző  | 
 Csapat  | 
 G   | 
 Hely  | 
 Idő  | 
 Kör  | 
 Hely  | 
 Idő  | 
 Kör  | 
 Hely  | 
 Idő  | 
 Kör  |  
| 
 1.  | 
 Massa  | 
 Ferrari  | 
 B  | 
 1.  | 
 1:27.306  | 
 3  | 
 4.  | 
 1:27.059  | 
 3  | 
 1.  | 
 1:26.907  | 
 11  |  
| 
 2.  | 
 M.Schumacher  | 
 Ferrari  | 
 B  | 
 2.  | 
 1:27.385  | 
 3  | 
 1.  | 
 1:25.850  | 
 3  | 
 2.  | 
 1:27.284  | 
 11  |  
| 
 3.  | 
 Alonso  | 
 Renault  | 
 M  | 
 4.  | 
 1:27.861  | 
 6  | 
 3.  | 
 1:26.917  | 
 3  | 
 3.  | 
 1:27.321  | 
 11  |  
| 
 4.  | 
 Fisichella  | 
 Renault  | 
 M  | 
 5.  | 
 1:28.175  | 
 3  | 
 8.  | 
 1:27.346  | 
 5  | 
 4.  | 
 1:27.564  | 
 11  |  
| 
 5.  | 
 R.Schumacher  | 
 Toyota  | 
 B  | 
 3.  | 
 1:27.668  | 
 6  | 
 5.  | 
 1:27.062  | 
 3  | 
 5.  | 
 1:27.569  | 
 11  |  
| 
 6.  | 
 Heidfeld  | 
 BMW  | 
 M  | 
 6.  | 
 1:28.200  | 
 3  | 
 7.  | 
 1:27.251  | 
 6  | 
 6.  | 
 1:27.785  | 
 11  |  
| 
 7.  | 
 Button  | 
 Honda  | 
 M  | 
 8.  | 
 1:28.222  | 
 6  | 
 2.  | 
 1:26.872  | 
 6  | 
 7.  | 
 1:27.790  | 
 11  |  
| 
 8.  | 
 Raikkonen  | 
 McLaren  | 
 M  | 
 9.  | 
 1:28.236  | 
 3  | 
 6.  | 
 1:27.202  | 
 6  | 
 8.  | 
 1:27.866  | 
 10  |  
| 
 9.  | 
 Kubica  | 
 BMW  | 
 M  | 
 7.  | 
 1:28.212  | 
 3  | 
 9.  | 
 1:27.405  | 
 6  | 
 9.  | 
 1:28.167  | 
 11  |  
| 
 10.  | 
 Webber  | 
 Williams  | 
 B  | 
 11.  | 
 1:28.307  | 
 6  | 
 10.  | 
 1:27.608  | 
 6  | 
 10.  | 
 1:29.436  | 
 10  |  
| 
 11.  | 
 Klien  | 
 Red Bull  | 
 B  | 
 10.  | 
 1:28.271  | 
 6  | 
 11.  | 
 1:27.852  | 
 6  | 
    | 
    | 
    |  
| 
 12.  | 
 de la Rosa  | 
 McLaren  | 
 M  | 
 12.  | 
 1:28.403  | 
 5  | 
 12.  | 
 1:27.897  | 
 6  | 
    | 
    | 
    |  
| 
 13.  | 
 Trulli  | 
 Toyota  | 
 B  | 
 14.  | 
 1:28.549  | 
 6  | 
 13.  | 
 1:27.973  | 
 6  | 
    | 
    | 
    |  
| 
 14.  | 
 Barrichello  | 
 Honda  | 
 M  | 
 13.  | 
 1:28.411  | 
 6  | 
 14.  | 
 1:28.257  | 
 6  | 
    | 
    | 
    |  
| 
 15.  | 
 Rosberg  | 
 Williams  | 
 B  | 
 15.  | 
 1:28.889  | 
 6  | 
 15.  | 
 1:28.386  | 
 6  | 
    | 
    | 
    |  
| 
 16.  | 
 Albers  | 
 Midland  | 
 B  | 
 16.  | 
 1:29.021  | 
 6  | 
 16.  | 
 1:28.639  | 
 6  | 
    | 
    | 
    |  
| 
 17.  | 
 Coulthard  | 
 Red Bull  | 
 M  | 
 17.  | 
 1:29.136  | 
 7  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    |  
| 
 18.  | 
 Speed  | 
 ToroR  | 
 M  | 
 18.  | 
 1:29.158  | 
 9  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    |  
| 
 19.  | 
 Liuzzi  | 
 ToroR  | 
 M  | 
 19.  | 
 1:29.250  | 
 8  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    |  
| 
 20.  | 
 Monteiro  | 
 Midland  | 
 B  | 
 20.  | 
 1:29.901  | 
 8  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    |  
| 
 21.  | 
 Yamamoto  | 
 SuperA  | 
 B  | 
 21.  | 
 1:30.607  | 
 7  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    |  
| 
 22.  | 
 Sato  | 
 SuperA  | 
 B  | 
 22.  | 
 1:30.850  | 
 5  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    |   
  
	         
		 
	        
	        |