Hogyan érzed magad, amikor a rajt előtt kigyullad az első piros lámpa?(Stefano, olasz, 26)
Igazán nem tudom megmondani.Mindig abban raménykedem, hogy alapvetően jól fogok rajtolni.Olyankor biztosra veszem, hogy meglesz az első fokozatom, és minden a legnagyobb rendben zajlik majd.Nem akarok beragadni, hogy mindenki elmenjen mellettem.Számomra ez nem jelent plusz izgalamat, csupán biztos akarok lenni benne, hogy készen állok, mire kialszanak a piros fények, és erre inél hamarabb reagálok.
Sajnálod, hogy csapattársad, David Coulthard távozik a McLarentől?Mit gondolsz, jól kijössz majd Juan Pablo Montiyával?(Caroline, angol, 37)
David és köztem mindig is jó kapcsolat volt.Különös érzés, ha új csapattársat kapsz, tehát eleinta biztos érdekes lesz.Azt hiszem, jól kijövünk majd Juan Pablóval.Amikor beszéltem vele, rendes fickónak ismertem meg,.Nem látom semmi akadályát, annak, hogy ez a jövőben is így maradjon.Ez mindkettőnk helyzetét megkönnyítené.
Játszottál már Formula-1-es játékkal?Hasonlít valamennyire az igazi száguldásra?(Gustav, svéd, 57)
Igen, amikor fiatalabb voltam, de mostanában már nem nagyon.Annyira nem élethűek, mintha egy Formula-1-es autót próbálsz a határon vezetni.Ahhoz az érzéshez semmi sem hasonlítható.
Vezetési stílus tekintetében melyek a legfőbb különbségek egy gokart, egy Formula Renault és egy Formula-1-es autó között?(Mikko, finn, 19)
Való igaz, kicsit másképp kell vezetned a különböző kategóriákba tartozó autókat, de én alapvetően soha nem változtattam meg a stílusomat.Az F1-es versenyautó gyorsabb a kanyarokban, és nagyon jó fékkel rendelkezik, lényegében ez különbözteti meg annyira a Formula Renault-tól.
Milyen érzés volt, amikor a McLaren-Mercedes csapat felkínálta neked az egyik versenyzői ülést 2002-re?(Matthew, ausztrál, 19)
2001-ben már egész korán tudtam, hogy menedzserem felvette velük a kapcsolatot, de azt gondoltuk, hogy csak egy tesztpilótai állásról van szó.Amikor kiderült, hogy 2002-től hivatalos versenyzőjük lehetek az óriási volt.
Mindig Formula-1-es versenyző akartam lenni.Milyen tanácsot adnál, hol kezdjem el a pályafutásomat, és hogyan lépjek majd előre?(Adrian, portugál, 19)
A gokart a legmegfelelőbb úta a kezdésre.Ez a legolcsóbb és a legkönnyebb módja a tapasztalatszerzésnek.Ha jól megy a gokartozás, akkor máshol sem lehet gond.
Van valami verseny előtti babonád?(Steve, angol, 17)
Nincs.Hallottam David alsónadrágjáról.Neki van egy szerncsehozó alsóneműje még az első 1995-ös estorili győzelméről.De én inkább minden nap váltom az enyémet!
Melyek a kedvenc pályáid?(Erik, holland, 16)
Spa és Monaco, mert ezek a pályák teljesen különböznek a többitől.Spa egy nagyon különleges pálya, a legjobb a Formula-1-ben.Monaco más jellegű kihívás.Nagyon kanyargós, falak veszik körbe, és ha hibát vétesz, már ki is estél.Egyik pályát sem utálom, de ez a kettő a legérdekesebb.
Örömmel tréningezel, vagy fogyasztod a számodra kijelölt egészséges ennivalókat, vagy néha inkább otthon ülnél a TV előtt néhány üveg sör, és valami fűszeres finomság társaságában?(Edwin, angol, 24)
Nem lenne rossz!Tudom, néhányan nem szeretik a testedzést, de én igazán élvezem.Két futam között lazíthatok, ha van rá időm, meg télen is, de általában inkább akkor tréningezek a legtöbbet.
Melyik régi F1-es pilóta ellen versenyeznél szívesen, és miért?(Deirdre, ír, 21)
Nem tudom.Nincs kedvencem, és akkor sem volt, amikor fiatalabb voltam.Hülyeség lenne azt hinni, hogy versenyezhetnél ellenük-örülök, hogy a jelenlegi társaimmal harcolhatok.
Mit csinálsz szívesen szabadidődben?Sok időt töltesz Angliában, visszamész Svájcba, vagy talán meglátogatod a barátaidat és a családodat Finnországban?(Tom, angol, 13)
Sokat edzek, meglátogatom az ismerőseimet, vagy egyszerűen csak lazítok.Különböző módon ütöm el az időt a barátaimmal és a feleségemmel.Vagy csak otthon lustálkodom, vagy kimozdulok a haverokkal.A monzai verseny előtt például néhányukkal elmentünk gokartozni Parmába, nagyon élveztük.
Egy rosszul sikerült verseny után szoktál káromkodni?Mit teszel, hogy lehiggadj, amikor mérges vagy?(Ender, szingapúri, 20)
Természetesen előfordul, hogy átkozódik az ember, ha rossz napot fog ki.Ha te hibázol, csak magadra lehetsz dühös, de az ellen nem tehetsz semmit, ha az autód hagy csreben.Ilyenkor kár idegeskedni, egyszerúen el kell felejeteni a dolgot, hazamenni, és hinni abban, hogy az újabb reményteljes futam jobban alakul majd.Nem mindegy persze, hogy a hatodik helyről vagy éppen a győzelemért harcolva esel ki, hisz utóbbi mindig jobban bánt.
Mi volt az első autód, és szegény sokat szenvedett?(Ben, ausztrál, 21)
Egy orosz Ladával kezdtem, édesanyám egyik barátjától kaptam ajándékba.Eredetileg vörös volt, de átfestettem feketére.Egy nagyon jó kocsi emlékét örzöm róla, bár a motorja eléggé rossz állapotban volt, de szerencsére apámnak a garázsában mindig akadt egy-két tartalék erőforrás, így aztán kicseréltük, ha kellett.Soha nem hagyott cserben, még a hideg télben sem, és jó meleg volt az utastérben.A karosszéria robusztus volt, de hajlamos volt elveszíteni egyes alkatrészeit.Na persze én is "ütöttem-vágtam", de hát ez elkerülhetetlen volt a finn télben...
Hogyan bírod a hosszú repülőutakat, az időeltolódást?Európa valamely központi városában élsz?(Gareth, ír, 30)
Megpróbálok ébren maradni estig, aztán alszom.Japánra átállni nagyon nehéz, de Brazíliát még nehezebbnek érzi az ember.Természetesen Ausztrália is kemény, ez az oka annak, hogy oda korán elutazom.Jobban szeretek Európában versenyezni, mert az sokkal kevésbé visel meg, és már vasárnap otthon lehetsz!Svájcban lakom, mert központban van.Nagyon szép hely,ahol senki sem zavar, így ott nyugodtan élhetem az életem.Monzába autóval megyek, mert az mindössze kétórányira van a lakóhelyemtől.Emellet Spába és Hockenheimbe is kocsival járok.
Melyik a kedvenc filmed?(Sania, izraeli, 16)
Nem is tudom, talán a Starsky és Hutch,amit nemrég láttam a repülőn.
Ha saját pályát szeretnél, hová építenéd, és hogy nézne ki?(Sharon, holland, 20)
Talán Finnországba.Van ott egy jó pálya, de még soha nem vezettem rajta.Egy olyan pályát szeretnék, ahol nagy szintkülönbségek vannak,gyors és lassú kanyarok váltják egymást.Egy erdőn vezetne keresztül az egész, úgy, ahogy a régi időkben.És könnyen meg lehetne közelíteni, hogy ne kelljen sokat utazni.
Mi volt a legrosszabb élményed eddigi F1-es pályafutásod során?(Biljana, horvát, 40)
Az nem volt olyan nagy ügy, amikor a 2001-es San Marinói Nagydíjon a kezemben maradt a Sauber kormánya, mivel mindez egy egynesben történt.Sokkal rosszabbul is végződhetett volna.Ugyanebben az évben Suzukában is volt egy kellemetelen esetem, amikor az autó hátsó felfüggesztése eltört, és a gumifalba vágódtam, de előzőleg Magny-Cours-ban is találkoztam már a gumikordonnal, akkor kórházba is szállítottak.A 2003-as és 2004-es hockenheimi baleseteim elég nagyok voltak, ráadásul ugyanazon a helyen történtek.Igazán tehetnének oda valami jelzőtáblát!
Forrás:Formula magazin
|