Újraindításnál aztán mindenki rögtön a pályára lépet, hiszen már csak kilenc perce maradt a mezőnynek a továbbjutásért folyó harcra. 
Michael Schumacher rögtön megfutotta a leggyorsabb kört, amit aztán senki nem tudott überelni, ám azt sem állíthatjuk, hogy a többiek alárendelt szerepet játszottak volna. A második Alonso és a harmadik Heidfeld is csak ezredekre volt tőle. 
Az első etap kiesettjei Yamamoto, Sato, Monteiro, Webber, Albers és Vitantonio Liuzzi.
A második felvonásban ismét egy Ferrari, de ezúttal Felipe Massa futotta meg a leggyorsabb kört. Érdekes módon a BMW-től Robert Kubicának sikerült néhány ezredre megközelíteni a brazil versenyzőt. A harmadik helyre Kimi Raikkönen érkezett meg, akit szintén néhány ezreddel lemaradva Michael Schumacher követett.
A végére egészen izgalmasra sikerült a kisesés elleni küzdelem, miután többek közt Button is és de la Rosa is nehéz helyzetbe került. Végül azonban mindketten bekerültek az első 10-be.
A második etap kiesettjei: Klien (aki az első etap végén eldobta az autóját), Speed, Coulthard, Ralf Schumacher, Rosberg, és Jarno Trulli.
A végjátékban az addig rendkívül erős Fernando Alonsót érte utol a balszerencse. Yamamotóéhoz hasonlóan az ő gumiabroncsa is levált az autóról, ám a Reanult-s nem úszta meg ennyivel. Szemre először csak kisebb sérülésnek tűnt, ám mint végül kiderült a defekt során egész komolyan megsérültek az autó aerodinamikai elemei. Ezek után rendkívülinek számít, hogy végül így is ötödik tudott lenni.
Az elsőség aztán itt a végén is rendkívüli csatában dőlt el. Michael Schumacher már szinte a markában érezhette a pole-t, ám az utolsó körben Kimi Raikkönen két ezreddel gyorsabb volt. 
Az igazi meglepetés azonban mégsem ez, hanem, hogy Nick Heidfeld autóját végre nem tankolták meg teljesen, s így be tudott kerülni az első háromba.
Alonso ötödik helye a jó rajtképességnek köszönhetően nem túl nagy hátrány, pláne ha hozzávesszük, hogy milyen erős volt a sérülés előtt. Ráadásul úgy tűnik az összeesküvés elmélet is megdőlt, hiszen a Michelin gumiknak egy cseppet sem jelent hátrányt az új aszfalt. 
A hihetetlen szoros eredmények után szinte elképzelhetetlen, hogy a vasárnapi verseny ne legyen rendkívül izgalmas.
A hétvége programja a holnap 14:00-kor kezdődő futammal folytatódik.
  
| 
 Olasz GP Időmérő edzés  | 
 1 etap  | 
 2 etap  | 
 3 etap  | 
| 
 H  | 
 Versenyző  | 
 Csapat  | 
 G   | 
 H  | 
 Idő  | 
 K  | 
 H  | 
 Idő  | 
 Kör  | 
 H  | 
 Idő  | 
 Kör  | 
| 
 1.  | 
 Raikkonen  | 
 McLaren  | 
 M  | 
 4.  | 
 1:21.994  | 
 4  | 
 3.  | 
 1:21.349  | 
 3  | 
 1.  | 
 1:21.484  | 
 11  | 
| 
 2.  | 
 M.Schumacher  | 
 Ferrari  | 
 B  | 
 1.  | 
 1:21.711  | 
 3  | 
 4.  | 
 1:21.353  | 
 3  | 
 2.  | 
 1:21.486  | 
 11  | 
| 
 3.  | 
 Heidfeld  | 
 BMW  | 
 M  | 
 3.  | 
 1:21.764  | 
 3  | 
 5.  | 
 1:21.425  | 
 6  | 
 3.  | 
 1:21.653  | 
 11  | 
| 
 4.  | 
 Massa  | 
 Ferrari  | 
 B  | 
 5.  | 
 1:22.028  | 
 3  | 
 1.  | 
 1:21.225  | 
 3  | 
 4.  | 
 1:21.704  | 
 11  | 
| 
 5.  | 
 Alonso  | 
 Renault  | 
 M  | 
 2.  | 
 1:21.747  | 
 3  | 
 6.  | 
 1:21.526  | 
 3  | 
 5.  | 
 1:21.829  | 
 11  | 
| 
 6.  | 
 Button  | 
 Honda  | 
 M  | 
 10.  | 
 1:22.512  | 
 4  | 
 7.  | 
 1:21.572  | 
 6  | 
 6.  | 
 1:22.011  | 
 11  | 
| 
 7.  | 
 Kubica  | 
 BMW  | 
 M  | 
 8.  | 
 1:22.437  | 
 4  | 
 2.  | 
 1:21.270  | 
 6  | 
 7.  | 
 1:22.258  | 
 11  | 
| 
 8.  | 
 de la Rosa  | 
 McLaren  | 
 M  | 
 7.  | 
 1:22.422  | 
 5  | 
 10.  | 
 1:21.878  | 
 6  | 
 8.  | 
 1:22.280  | 
 11  | 
| 
 9.  | 
 Barrichello  | 
 Honda  | 
 M  | 
 14.  | 
 1:22.640  | 
 4  | 
 8.  | 
 1:21.688  | 
 6  | 
 9.  | 
 1:22.787  | 
 11  | 
| 
 10.  | 
 Fisichella  | 
 Renault  | 
 M  | 
 9.  | 
 1:22.486  | 
 3  | 
 9.  | 
 1:21.722  | 
 7  | 
 10.  | 
 1:23.175  | 
 11  | 
| 
 11.  | 
 Trulli  | 
 Toyota  | 
 B  | 
 6.  | 
 1:22.093  | 
 6  | 
 11.  | 
 1:21.924  | 
 6  | 
    | 
    | 
    | 
| 
 12.  | 
 Rosberg  | 
 Williams  | 
 B  | 
 11.  | 
 1:22.581  | 
 5  | 
 12.  | 
 1:22.203  | 
 6  | 
    | 
    | 
    | 
| 
 13.  | 
 R.Schumacher  | 
 Toyota  | 
 B  | 
 13.  | 
 1:22.622  | 
 7  | 
 13.  | 
 1:22.280  | 
 6  | 
    | 
    | 
    | 
| 
 14.  | 
 Coulthard  | 
 Red Bull  | 
 M  | 
 12.  | 
 1:22.618  | 
 6  | 
 14.  | 
 1:22.589  | 
 8  | 
    | 
    | 
    | 
| 
 15.  | 
 Speed  | 
 Toro Rosso  | 
 M  | 
 16.  | 
 1:22.943  | 
 8  | 
 15.  | 
 1:23.165  | 
 9  | 
    | 
    | 
    | 
| 
 16.  | 
 Klien  | 
 Red Bull  | 
 M  | 
 15.  | 
 1:22.898  | 
 6  | 
 16.  | 
 Idő nélkül  | 
 -  | 
    | 
    | 
    | 
| 
 17.  | 
 Liuzzi  | 
 Toro Rosso  | 
 M  | 
 17.  | 
 1:23.043  | 
 9  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
| 
 18.  | 
 Albers  | 
 Midland  | 
 B  | 
 18.  | 
 1:23.116  | 
 5  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
| 
 19.  | 
 Webber  | 
 Williams  | 
 B  | 
 19.  | 
 1:23.341  | 
 6  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
| 
 20.  | 
 Monteiro  | 
 Midland  | 
 B  | 
 20.  | 
 1:23.920  | 
 5  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
| 
 21.  | 
 Sato  | 
 Super Aguri  | 
 B  | 
 21.  | 
 1:24.289  | 
 8  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
| 
 22.  | 
 Yamamoto  | 
 Super Aguri  | 
 B  | 
 22.  | 
 1:26.001  | 
 4  | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    | 
    |