Kubica az élen Sepangban
2007.03.28. 17:35
A keddi nappal kezdetét vette a F1-es mezőny malajziai tesztsorozata, amelynek első napját Robert Kubica zárta az első helyen.
A BMW-Sauber színeiben pályára lépő lengyel fiatalember - aki a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat sebességváltó hiba miatt volt kénytelen feladni - a malajziai ringen hozzávetőlegesen 0.1 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a Ferrari finn pilótájánál, Kimi Räikkönennél.
Kubica F1-07-es versenygépe már nemcsak a módosított elemekkel felszerelt új sebességváltót tartalmazta, hanem számos új aerodinamikai elemmel is felruházták azt a csapat mérnökei. A váltóművet ért változtatásokkal a BMW-nél bíznak abban, hogy sikerült végérvényesen megoldaniuk az Albert Parkban jelentkezett meghibásodás okát.
A Ferrari finn versenyzője mögött a harmadik legjobb köridőt a Williams-Toyotát kormányzó Alexander Wurznak sikerült megautóznia. Az összesen 89 kört teljesítő osztrák pilóta 1:36.334-es időeredményével zárta a keddi nyitónapot.
„A beállításokkal kapcsolatban nem volt minden rendben. Igyekeztünk pályára vinni különböző keverékű gumiabroncsokat is, és igen nagy különbségeket vettünk észre a tesztelés során." - nyilatkozta a Williams versenyzője.
A Honda részéről Rubens Barrichello volt ma jelen Malajziában. Az új fejlesztésű RA107-es Honda versenyautó egy módosított első felfüggesztési rendszerrel lépett ma pályára, de természetesen a csapat aerodinamikai szakemberei sem tétlenkedtek az ausztráliai futamot követően. A brazil versenyző összesen 82 kört tett meg a sepangi aszfaltcsíkon, és végül 0.5 másodperccel lemaradva Wurzhoz képest a negyedik helyre hozta be versenygépét.
Az összesítés következő pozícióit a McLaren-Mercedes hivatalos tesztpilótája, Pedro de la Rosa (5. hely), a Toyota alakulat színeit képviselő Franck Montagny (6. hely) és a hetedik pozícióban végzett Takuma Sato foglalta el. A keddi tesztelést mindössze egy alkalommal kellett piros zászlóval félbeszakítani, amelyre a Toyota TF107-nek a meghibásodása miatt volt szükség (Montagny autója megállt a pályán).
Az új aerodinamikai csomagot tesztelő Super Aguri japán pilótája mögött a Red Bullt kormányzó David Coulthard a 8-dik helyre alkalmas köridőt tudta kicsikarni a 2007-es konstrukcióból.
A felkészülésüket végző pilóták mezőnyét végül az utolsó két helyen a Renault részéről Nelson Piquet (9. hely) és a Toro Rosso fenegyerekének is tartott Scott Speed zárta (10. hely).
A holnapi napon tovább folytatódik a tesztelés Malajziában.
Malajzia - 1. tesztnap (2007.03.27)*
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Köridő |
Körök száma |
1. |
R. Kubica |
BMW-Sauber |
(B) |
1:36.187 |
92 |
2. |
K. Räikkönen |
Ferrari |
(B) |
1:36.302 |
54 |
3. |
A. Wurz |
Williams-Toyota |
(B) |
1:36.334 |
89 |
4. |
R. Barrichello |
Honda |
(B) |
1:36.826 |
82 |
5. |
P. De la Rosa |
McLaren-Mercedes |
(B) |
1:37.106 |
60 |
6. |
F. Montagny |
Toyota |
(B) |
1:37.267 |
73 |
7. |
T. Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
1:37.389 |
72 |
8. |
D. Coulthard |
Red Bull-Renault |
(B) |
1:37.609 |
82 |
9. |
N. Piquet |
Renault |
(B) |
1:38.199 |
32 |
10. |
S. Speed |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
1:38.503 |
69 |
* A közölt eredmények nem hivatalosak!
|