Újraindításnál aztán mindenki rögtön a pályára lépet, hiszen már csak kilenc perce maradt a mezőnynek a továbbjutásért folyó harcra. 
Michael Schumacher rögtön megfutotta a leggyorsabb kört, amit aztán senki nem tudott überelni, ám azt sem állíthatjuk, hogy a többiek alárendelt szerepet játszottak volna. A második Alonso és a harmadik Heidfeld is csak ezredekre volt tőle. 
Az első etap kiesettjei Yamamoto, Sato, Monteiro, Webber, Albers és Vitantonio Liuzzi.
A második felvonásban ismét egy Ferrari, de ezúttal Felipe Massa futotta meg a leggyorsabb kört. Érdekes módon a BMW-től Robert Kubicának sikerült néhány ezredre megközelíteni a brazil versenyzőt. A harmadik helyre Kimi Raikkönen érkezett meg, akit szintén néhány ezreddel lemaradva Michael Schumacher követett.
A végére egészen izgalmasra sikerült a kisesés elleni küzdelem, miután többek közt Button is és de la Rosa is nehéz helyzetbe került. Végül azonban mindketten bekerültek az első 10-be.
A második etap kiesettjei: Klien (aki az első etap végén eldobta az autóját), Speed, Coulthard, Ralf Schumacher, Rosberg, és Jarno Trulli.
A végjátékban az addig rendkívül erős Fernando Alonsót érte utol a balszerencse. Yamamotóéhoz hasonlóan az ő gumiabroncsa is levált az autóról, ám a Reanult-s nem úszta meg ennyivel. Szemre először csak kisebb sérülésnek tűnt, ám mint végül kiderült a defekt során egész komolyan megsérültek az autó aerodinamikai elemei. Ezek után rendkívülinek számít, hogy végül így is ötödik tudott lenni.
Az elsőség aztán itt a végén is rendkívüli csatában dőlt el. Michael Schumacher már szinte a markában érezhette a pole-t, ám az utolsó körben Kimi Raikkönen két ezreddel gyorsabb volt. 
Az igazi meglepetés azonban mégsem ez, hanem, hogy Nick Heidfeld autóját végre nem tankolták meg teljesen, s így be tudott kerülni az első háromba.
Alonso ötödik helye a jó rajtképességnek köszönhetően nem túl nagy hátrány, pláne ha hozzávesszük, hogy milyen erős volt a sérülés előtt. Ráadásul úgy tűnik az összeesküvés elmélet is megdőlt, hiszen a Michelin gumiknak egy cseppet sem jelent hátrányt az új aszfalt. 
A hihetetlen szoros eredmények után szinte elképzelhetetlen, hogy a vasárnapi verseny ne legyen rendkívül izgalmas.
A hétvége programja a holnap 14:00-kor kezdődő futammal folytatódik.
  
| Olasz GP Időmérő edzés | 1 etap | 2 etap | 3 etap | 
| H | Versenyző | Csapat | G  | H | Idő | K | H | Idő | Kör | H | Idő | Kör | 
| 1. | Raikkonen | McLaren | M | 4. | 1:21.994 | 4 | 3. | 1:21.349 | 3 | 1. | 1:21.484 | 11 | 
| 2. | M.Schumacher | Ferrari | B | 1. | 1:21.711 | 3 | 4. | 1:21.353 | 3 | 2. | 1:21.486 | 11 | 
| 3. | Heidfeld | BMW | M | 3. | 1:21.764 | 3 | 5. | 1:21.425 | 6 | 3. | 1:21.653 | 11 | 
| 4. | Massa | Ferrari | B | 5. | 1:22.028 | 3 | 1. | 1:21.225 | 3 | 4. | 1:21.704 | 11 | 
| 5. | Alonso | Renault | M | 2. | 1:21.747 | 3 | 6. | 1:21.526 | 3 | 5. | 1:21.829 | 11 | 
| 6. | Button | Honda | M | 10. | 1:22.512 | 4 | 7. | 1:21.572 | 6 | 6. | 1:22.011 | 11 | 
| 7. | Kubica | BMW | M | 8. | 1:22.437 | 4 | 2. | 1:21.270 | 6 | 7. | 1:22.258 | 11 | 
| 8. | de la Rosa | McLaren | M | 7. | 1:22.422 | 5 | 10. | 1:21.878 | 6 | 8. | 1:22.280 | 11 | 
| 9. | Barrichello | Honda | M | 14. | 1:22.640 | 4 | 8. | 1:21.688 | 6 | 9. | 1:22.787 | 11 | 
| 10. | Fisichella | Renault | M | 9. | 1:22.486 | 3 | 9. | 1:21.722 | 7 | 10. | 1:23.175 | 11 | 
| 11. | Trulli | Toyota | B | 6. | 1:22.093 | 6 | 11. | 1:21.924 | 6 |   |   |   | 
| 12. | Rosberg | Williams | B | 11. | 1:22.581 | 5 | 12. | 1:22.203 | 6 |   |   |   | 
| 13. | R.Schumacher | Toyota | B | 13. | 1:22.622 | 7 | 13. | 1:22.280 | 6 |   |   |   | 
| 14. | Coulthard | Red Bull | M | 12. | 1:22.618 | 6 | 14. | 1:22.589 | 8 |   |   |   | 
| 15. | Speed | Toro Rosso | M | 16. | 1:22.943 | 8 | 15. | 1:23.165 | 9 |   |   |   | 
| 16. | Klien | Red Bull | M | 15. | 1:22.898 | 6 | 16. | Idő nélkül | - |   |   |   | 
| 17. | Liuzzi | Toro Rosso | M | 17. | 1:23.043 | 9 |   |   |   |   |   |   | 
| 18. | Albers | Midland | B | 18. | 1:23.116 | 5 |   |   |   |   |   |   | 
| 19. | Webber | Williams | B | 19. | 1:23.341 | 6 |   |   |   |   |   |   | 
| 20. | Monteiro | Midland | B | 20. | 1:23.920 | 5 |   |   |   |   |   |   | 
| 21. | Sato | Super Aguri | B | 21. | 1:24.289 | 8 |   |   |   |   |   |   | 
| 22. | Yamamoto | Super Aguri | B | 22. | 1:26.001 | 4 |   |   |   |   |   |   |