Értékeljük az első félévet!
2007.07.19. 19:43
A 2007-es Formula-1-es szezon 17 versenyéből 9 került megrendezésre. A futamok többsége izgalmas csatákat hozott, hiszen két csapat 4 pilótája bármikor képes volt a győzelemre. Ebben az évben kulcsszerepet játszik a megbízhatóság, hiszen a Ferrari jelenlegi konstrukciója a versenyek többségén a leggyorsabbnak bizonyult, azonban a McLaren-Mercedes versenygépe megbízhatóságával kitűnik a mezőnyből.
A következőkben érdekes statisztikák kerülnek bemutatásra:
Két csapat, a McLaren-Mercedes és a Renault autói az évad összes versenyén értékelésre kerültek, vagyis célba érkeztek. Ebből a szempontból a Scuderia Toro Rosso érdemli meg a leggyengébb osztályzatot, hiszen az olasz istálló versenygépei a futamok kevesebb mint felét tudták abszolválni.
A megtett versenykörök statisztikájában is a McLaren-Mercedes a listavezető, hiszen a wokingi csapat autói összesen 1172 kört tettek meg a futamokon. A második helyen a Renault (1144), harmadikon a Ferrari (1071) áll. A Toro Rosso mindössze 666 kört teljesített, mellyel nem meglepő módon az utolsó helyet kaparintották meg.
Az idei világbajnoki címekért két csapat küzdhet, melyet az 'élen töltött körök' statisztikája is elárul: Az ezüstnyilak 320, míg a Ferrari csodagépei 258 kört tettek meg az első pozícióban. A Renault 8 és a BMW 3 vezető pozícióban abszolvált köre elenyészőnek nevezhető a két listavezető csapat mellett.
Az időmérő edzéseken elért eredmények tekintetében a wokingi McLaren csapat az egyeduralkodó. Fernando Alonso és Lewis Hamilton átlagos startpozíciója 2,45, míg a Ferrarié 4,0. Az olasz csapat gyenge eredményében Felipe Massa ausztrál és angol illetve Kimi Raikkönen monacói startpozíciója játszik oroszlánszerepet.
A győzelmek számában a Ferrari 5 diadallal foglalja el az első helyet, míg a McLaren-Mercedes a 4 győzelmével a második.
A versenyen futott leggyorsabb körök tekintetében a Ferrari kimagaslik a mezőnyből (6). A McLaren istállónak ez háromszor (Malajzia, Monte-Carlo, Kanada) sikerült.
|