Hamilton oktatott Japánban
2007.09.30. 13:48
Hogy Fuji-t a fél világ a pokolba kívánta a Japán Nagydíj első köreiben, az szinte biztos, és talán az is, hogy amit később láthattunk, az mindenért kárpótolt.
No persze nem a Ferrari és nem is Fernando Alonso szurkolóit, de aki szereti az izgalmas csatákat, az nem unatkozhatott. A futamra jellemző, hogy a sokáig második helyen haladó Alonso is került olyan hátrányba, hogy kérdéses volt, egyáltalán meg tudja e tartani előkelő helyezését. Végül aztán, hogy egyáltalán nem szerzett pontot, az annak köszönhető, hogy az autója egyszerűen megúszott a víz tetején és az irányíthatatlanná váló autó eltalálta a közeli falat. A rommá tört McLarennel nem folytathatta a futamot, ami nagy érvágás számára, hiszen már csak két futam van hátra, és a hátránya 12 pont.
Hamilton ellen végig taktikusan és főleg gyorsan versenyzett. Habár Robert Kubica egyszer kifordította őt, miután az autója nem sérült, gond nélkül folytathatta a versenyt. Az újonc lehengerlően vezetett, és az élmenőket figyelembe véve Ő volt az egyetlen, aki nem hibázott a futam során, s így megérdemelten szelhette át elsőként a célvonalat.
Hamilton zseniális futama mellett örömteli pillanatokat szült minden szurkoló számára Heikki Kovalainen szárnyalása, aki foggal körömmel védekezett Kimi Raikkönen előzése ellen. Többször is elhagyta a pályát a ferraris, ám mindez csupán tizedekbe kerülhetett neki, ugyanis általában úgy használta a pályán kívüli részeket, mintha az a verseny része lenne.
A végére nem tudott váltani, ám az után, hogy a futam elején Ő és Felipe Massa a futam elején egy plusz kerékcserére kiállt rossz gumiválasztás miatt, ez egy kiváló eredmény számára.
Vélhetően valaki leszorult volna azonban a dobogóról, amennyiben Mark Webber bennmarad. Ő ugyanis a második helyen haladt, és talán még Hamiltonra is veszélyes lett volna, ám az Alonso kiesése miatt bejövő biztonsági autós fázis alatt a fiókcsapat fiókája kiütötte őt ennek lehetőségéből. Az egész hétvégén zseniálisan vezető Sebastian Vettel vélhetően rosszul reagált a lassításokra, és ezért öklelte fel márkatársát.
Igen előkelő helyre került azonban ezzel Webber csapattársa, David Coulthard, aki a negyedik helyen zárta a napot. Mögötte Fisichella, Massa, Kubica és Liuzzi ért célba pontszerző helyen.
Érdekesség, hogy a két büntetésben részesült -Massa sárga zászlós periódus alatti előzésért, Kubica Hamilton letolásáért- versenyző, Massa és Kubica az utolsó kör utolsó pillanataiban többször is letolta a másikat a pályáról. A végén a brazil kerekedett felül, de hogy nem volt teljesen sportszerű a két versenyző tevékenysége, az szinte biztos. Látványos viszont igen.
A következő futamra csupán egy hetet kell várni, ahová azonban Hamilton már jókora előnnyel érkezik. 12 pont az előnye csapattársához, Fernando Alonsóhoz képest, aki ráadásul hátulról is meg van szorongatva, hiszen ötre van tőle Kimi Raikkönen.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
1. |
Hamilton |
McLaren-Mercedes |
(B) |
2ó00:34.759 |
2. |
Kovalainen |
Renault |
(B) |
+ 8.377 |
3. |
Raikkonen |
Ferrari |
(B) |
+ 9.478 |
4. |
Coulthard |
Red Bull-Renault |
(B) |
+ 20.297 |
5. |
Fisichella |
Renault |
(B) |
+ 38.864 |
6. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 49.042 |
7. |
Kubica |
BMW Sauber |
(B) |
+ 49.285 |
8. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
+ 55.622 |
9. |
Sutil |
Spyker-Ferrari |
(B) |
+ 1:00.129 |
10. |
Barrichello |
Honda |
(B) |
+ 1:28.342 |
11. |
Button |
Honda |
(B) |
+ 1 Kör |
12. |
Yamamoto |
Spyker-Ferrari |
(B) |
+ 1 Kör |
13. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
+ 1 Kör |
14. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
(B) |
+ 2 Kör |
15. |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 2 Kör |
Leggyorsabb kör: Hamilton, 1:28.193
Kiesettek:
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Kör |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
56 |
Davidson |
Super Aguri-Honda |
(B) |
55 |
Rosberg |
Williams-Toyota |
(B) |
50 |
Vettel |
Spyker-Ferrari |
(B) |
47 |
Webber |
Red Bull-Renault |
(B) |
47 |
Alonso |
McLaren-Mercedes |
(B) |
42 |
Wurz |
Williams-Toyota |
(B) |
20 |
|