Kimi Räikkönen
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Formula 1
 
Rally vb 2010
 
Kimi Räikkönen
 
Képek
 
2005 Nagydíjak képei
 
2005 Tesztek képei
 
2006 Nagydíjak képei
 
2006 Tesztek képei
 
2007 Nagydíjak képei
 
2007 Tesztek képei
 
2008 Nagydíjak képei
 
2008 Tesztek képei
 
2009 Tesztek képei
 
2009 Nagydíjak képei
 
**HÍREK**
**HÍREK** : Technikai ismertető: Ferrari F2008

Technikai ismertető: Ferrari F2008

  2008.01.08. 17:07

...................................................................................................................................................... A Forma 1-es világbajnoki sorozat 2008-as idényében szereplő csapatok közül a Ferrari alakulat 2008. január 6-án, elsőként mutatta be az idei esztendőre tervezett vadonat új versenygépét.

.................................................................A Forma 1-es világbajnoki sorozat 2008-as idényében szereplő csapatok közül a Ferrari alakulat 2008. január 6-án, elsőként mutatta be az idei esztendőre tervezett vadonat új versenygépét. ....................................................................................................................................................... A Scuderia Ferrari csapat úgy tűnik, nemcsak az idei VB versenyben kíván ismét a legjobbnak kijáró első pozícióban végezni, hanem az új kihívók bemutatásában is az élen kívánta tudni magát. A korábbi évek analógiájára F2008-nak elnevezett konstrukció megalkotása igencsak megdolgoztatta az olasz istálló szakembergárdáját, hiszen az FIA által az idei évre bevezetett szabályváltoztatásoknak maximális mértékben meg kell felelniük. Az új skarlátvörös négykerekűben fellelhető újítások között a legjelentősebb helyet a MES (McLaren Electronic Systems) által készített, SECU-nak (Standard Electronic Control Unit = Standard Elektronikai Vezérlő Egység) nevezett új elektronikai rendszer foglalja el, amely az összes többi csapat versenyautóiban megtalálható lesz. Ez az új egység tulajdonképpen egy vezérlő modult, és a hozzá szorosan kapcsolódó vezérlő programot rejti magában. Az előzőekben említett terület mellett természetesen a 2008-as versenyautó más egyéb részeit is érintették az FIA által bevezetett szigorítások. A Ferrari mérnökeinek - éppúgy, mint a mezőny többi csapatának - olyan sebességváltó rendszert kell(ett) kialakítani, amely a Technikai Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az idei évben már összesen négy versenyt kell meghibásodás nélkül teljesíteni. Aki figyelemmel kíséri az autósport ezen kategóriáját, minden bizonnyal tisztában van azzal, hogy igen nagy hangsúlyt fektetnek a pilóták biztonságára. Ebből a megfontolásból az új autó megépítésénél a pilóta sisakja melletti karosszériarész felső szintjét magasabbra kellett emelni, nagyobb védelmet nyújtva ezáltal a versenyző talán egyik legsérülékenyebb testrészének, a nyaknak és a fejnek egyaránt. Ahogyan az már az elmúlt évek során is látható volt, az autó megépítéséhez felhasználható anyagok tekintetében is komoly szabályozások voltak tapasztalhatóak. Ez természetesen a 2008-as idényben sem lesz másként, hiszen a konstruktőröknek pontosan meghatározott összetételű anyagok felhasználását teszik megengedetté. Az F2008-as versenyautó tervezése és megépítése során az első legfontosabb feladat talán az volt a csapatnak, hogy a 2007-es évben használt konstrukciónál tapasztalt műszaki problémákat eredményező megoldásokat ne örökítsék tovább. A csapat új technikai igazgatója, Aldo Costa elmondta, hogy igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy az autó a pályák lassabb szakaszaiban sem veszítsen oly mértékben teljesítményéből, mint ahogyan azt a tavalyi idényben megtapasztalták. Aldo egyértelműen kijelentette, hogy az F2008-as versenygéppel az egyenetlenebb és a kissé csúszósabb pályafelületeken is hasonlóan jó teljesítményt szeretnének produkálni, mint azt az F2007-es esetében tapasztaltak a gyors kanyarokban. Ennek a célnak a teljesítéséhez a kiváló aerodinamikai jellemzők mellett elengedhetetlen a megfelelő kerékfelfüggesztési rendszer kialakítása is, amelyről Nick Tombazis, a Ferrari főtervezője is beszélt. „Nagyon keményen dolgoztunk az aerodinamikai tulajdonságok javításán." - nyilatkozta az F2008-as bemutatóján Aldo Costa. „Az új autó aerodinamika szempontból sokban különbözik elődjétől, de az év első versenyére sok minden meg fog még változni. Az első és a hátsó légterelő szárnyak is meg fognak újulni, hiszen a bemutatón látható változatok túlnyomó részben a 2007-as autón alkalmazott megoldásokat tartalmazzák. A kerékfelfüggesztési rendszert érintő munkákkal csaknem sikerült teljes mértékben elkészülnünk. Ezen változtatások nem igazán láthatóak a külső szemlélődő számára, de el kell mondanom, hogy azon tényezőket, amelyek a tavalyi idényben nehézséget jelentettek a számunkra, sikerült kiküszöbölnünk." - tette hozzá bizakodva Costa. Ferrari F2008 (2008.01.06.) A technikai szakemberek körében a biztonsági előírásoknak, és a teljesítménybeli-, valamint a megbízhatóságot növelő fejlesztéseknek való örökös megfelelés mellett mindig is szem előtt kellett tartaniuk, hogy az egyes alkatrészek és alkotóelemek minél kisebb súllyal rendelkezzenek. Az F2008-as autó esetében az aerodinamikailag jelentős szereppel bíró felületek szinte mindegyike átesett kisebb-nagyobb mértékű ráncfelvarráson. Természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy azok a karosszériaelemek, amelyek most a bemutatott autót ékesítik, már a szezon első versenyhétvégéjére is megváltozhatnak (és ez minden bizonnyal meg is fog történni), illetve az éppen aktuális versenypálya karakterisztikájának való megfelelés érdekében szinte örökös fejlesztéseket, módosításokat fognak elvégezni az év során. A monocoque-ot szemügyre véve látható, hogy az oldalsó kocsiszekrény és a motorburkolati elemek a tavalyi évben használt változathoz képest kúposabb külsőt kaptak. Az F2008-as orreleme kísértetiesen hasonlít a Toyota által a 2007-es szezonban használt TF107-es autóján alkalmazott első légterelő szárnyára, amely mögött az orrkúp alsó része (a versenyző lába alatti szekció) kecsesebb formát öltött. Ez utóbbinak az a jelentősége, hogy a versenyautó alatt tovahaladó légáramlatokat sokkal koncentráltabb módon terelik a megfelelő irányba. nagyobb menetstabilitást kölcsönözve ezzel az új Ferrarinak. Az F2008-as konstrukció új aerodinamikai jellemzőinek javítása érdekében a megfelelő tapadást és menetstabilitást szolgáló első- és hátsó kerékfelfüggesztési rendszerek is módosultak. Az orrkúp alatt változtatásokat végeztek továbbá az első kerékfelfüggesztés csatlakozási pontját illetően is, amelynek eredményeképpen a felső keresztlengőkar kedvezőbb geometriai kialakítást kapott. A pilóta feje fölött lévő légbeömlő nyílás is kisebb módosításon esett át, hiszen megszüntették az F2007-es esetében alkalmazott válaszfalat, amely a beáramló levegő egy részét koncentrált módon a hidraulikus hűtőhöz irányította. Az oldalsó kocsiszekrényen lévő kisebb légterelő szárnyacskák nem igazán változtak, amelyek tulajdonképpen a tavalyi konstrukcióról minden jelentősebb módosítás nélkül kerültek át az új kihívóra. A 2007-es évben a Bridgestone abroncsok tekintetében megszerzett tapasztalatok, valamint az új technikai szabályok értelmében az F2008-as versenygép tengelytávja, és az ezzel szorosan összefüggő súlyeloszlási-elvek is módosultak valamelyest. A korábban is említett új elektronikai rendszer (SECU) bevezetése csak az egyik olyan összetevő, amely a módosított Technikai- és Versenyszabályzat révén került bevezetésre, hiszen a versenyzők munkáját az eddigiekben segítő elektronikai eszközök száma igencsak megcsappant. Azon pilóták, akik előnyben részesítették a kipörgésgátló, az elektronikailag segített motorfék és rajtautomatika hatásait, most ezeket mind-mind mellőzniük kell majd. A felhasználható anyagok tekintetében a sebességváltó tokozatát szénszálas anyagból építették meg, míg az erőátviteli rendszer továbbra is a már megszokott hosszanti beépítésben került a Ferrari F2008-as négykerekűjébe. Sorrendben a második olyan év következik a csapat életében, amikor a sebességi fokozatok közötti, minél kisebb kapcsolási idővel történő és minél pontosabb váltást egy ún. gyorsváltó mechanizmus közreműködésével valósítják meg, amelyet megfelelő módon hozzáillesztették a SECU szoftveréhez. A tökéletes megbízhatósági szint biztosításában a Ferrarit üzemanyaggal és kenőanyaggal ellátó Shell is kulcsfontosságú szerepet játszik, hiszen ahogyan azt az előzőekben is említettük, a sebességváltóknak négy nagydíjhétvégét kell meghibásodás nélkül elviselni, ami megfelelő kenőanyag nélkül csaknem lehetetlen lenne. A versenyautó mechanikai elemeit tekintve nem szabad megfeledkezni az autó fékrendszeréről sem. Az idei szezonban bevetésre kerülő új Ferrari kerekeit ugyanis egy módosított fékrendszerrel kívánják majd a szükséges sebességre lassítani, amelynek érdekében új fékelemeket és új hűtési metódust alkalmaznak majd a Ferrarinál. Ferrari F2008 (2008.01.06.) Az F2008-as új motorburkolati eleme alatt bújik meg a 056-os sorszámmal rendelkező, hosszanti beépítésű V8-as erőforrás. A motor alapszerkezetét tekintve a tavalyi évben használt megoldásokhoz viszonyítva jelentősebb változásról nem beszélhetünk, de a motor segédberendezései, úgymint a levegő- és az üzemanyag szívónyílások a későbbiek folyamán minden bizonnyal további fejlesztéseken fognak átesni. A Technikai Szabálykönyvben, valamint az Európai Unióban érvényben lévő előírásoknak való megfelelés érdekében a versenyautóban felhasználásra kerülő üzemanyagnak 5.75%-ban biológiai eredetű összetevőket kell tartalmaznia. Az előzőekben említett technikai változtatások sikerességéhez elengedhetetlen szerepe volt/lesz a Ferrari partnereinek, mint például a Shellnek, a szimulációs rendszerek kialakításában és alkalmazásában jártas Fiat Kutatóközpontnak, és nem utolsó sorban a Brembonak, akinek az idei évben is kiváló minőségű fékekkel kell ellátni a Scuderia Ferrari istállót. A Ferrari F2008 műszaki adatai Karosszéria: Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyag Sebességváltó: 7 fokozatú, hosszanti beépítésű váltómű Félautomata, elektronikus vezérlésű gyorsváltó rendszer Sebességi fokozatok száma: 7 (+1 hátramenet) Fékek: Szénszálas anyagból készült féktárcsák Kerékfelfüggesztés: Független felfüggesztési rendszer, amely nyomórúd által működtetett torziós rugókat tartalmaz az első- és a hátsó kerekek felfüggesztésénél Súly: 605 kg (feltöltött vízrendszerrel, kenőanyagokkal és a pilótával együtt) Kerekek: 13"-os, BBS gyártmány A Ferrari 056 motor technikai adatai Típus: 056 Hengerek száma: 8 A hengerek elrendezése: V 90° Szelepek száma: 32 Szelepműködtetés: Pneumatikus Űrtartalom: 2398 cm3 Dugattyú méret: 98 mm Súly: <95 kg Digitális elektronikus befecskendező rendszer: Magneti Marelli Statikus elektronikus gyújtás: Magneti Marelli Üzemanyag: Shell V-Power ULG 64 Kenőanyag: Shell SL-1098 Papp István / Formula.hu *** (A Formula.hu magazin rovatának Technika című részében igyekszünk bemutatni a 2008-as világbajnoki szezonban rajthoz álló csapatok Forma 1-es versenyautóit oly módon, hogy azok milyen átalakuláson mentek keresztül az elmúlt szezonban használt konstrukciókhoz képest. Természetesen ezen összeállítások nem terjednek ki a versenyautók minden egyes részletére, de bízunk benne, hogy sikerül némi plusz információval ellátni a Forma 1 technikai része iránt érdeklődő Olvasóinkat.) .......................................................................

 
Számláló
Indulás: 2004-07-08
 
MAIL
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Kimi Räikkönen
 
Kimi Duma Láda
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Óra

 
Az oldal bannere
 

 
 


 
 
Hányan is vagytok?
fan olvassa a lapot.
 
Idézet
Kimi még csak nyolc évesen, de igen komolyan ezt mondta édesanyjának, Paula Räikkönennek:

"Anya, én egyszer világbajnok leszek.Csak még nem tudom, milyen sportágban."

 
Forrás

Friss hírek forrása:

www.f1hirek.hu

www.formula.hu

 

Képek forrása:

www.f1total.com

www.wri2.net


 
Kimi interjúk
 
Videók
 
 
 
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.