Sokan úgy gondolják, hogy jelenleg te vagy a legjobb pilóta a Formula-1 mezőnyében. Ha ez így van, nem vagy elkeseredett amiatt, hogy nem feltétlenül a leggyorsabb pilóta nyeri a világbajnokságot?
Kimi Räikkönen: Ez versenyzés, nem kesergek emiatt. Meg akartuk nyerni mindkét világbajnoki címet, ezért keményen is dolgoztunk, volt néhány jól sikerült versenyünk és győzelmünk, de a fő célunkat nem sikerült elérni. Gratulálok Fernando Alonsónak és a Renaultnak, de mi már a következő évre tekintünk.
Ha előröl kezdhetnéd a szezont, mit csinálnál másképp?
K.R.: Nincs értelme a múlton rágódni, most már csak előre tekintek. Természetesen meg akartuk nyerni a világbajnokságot, de ez nem sikerült, viszont az egész szezonban jó csatákat vívtunk. Én nyertem hét versenyt, Juan-Pablo hármat, ez is csak azt mutatja, hogy milyen versenyképes csapatot alkotunk.
Egy futamgyőzelemben fontos szerepet játszik a stratégia. Mindig egyetértettél a csapat által javasolt versenytaktikával?
K.R.:Igen, a stratégia valóban fontos szerepet játszik, csakúgy, mint a csapat egésze. A csapat taktikai döntéseibe beleegyeztem a szezon folyamán.
A McLaren 10 versenyt nyert a 19-ből idén, Kína előtt sorozatban hatszor győztetek. Ennek ellenére ismét elmaradt a világbajnoki cím, nem gondolod, hogy cserbenhagyott a szerencséd?
K.R.: Nekem is az a véleményem, hogy nem volt szerencsénk. Nekem különösen a Nürburgringen, Juan-Pablónak Spa-ban volt pechje. Azonban már korábban is elmondtam, hogy nincs értelme visszatekinteni, és azon keseregni, hogy mi lett volna, ha…
Elégedett vagy a mostani kvalifikációs rendszerrel? Ha igen, miért, ha nem, mit változtatnál rajta?
K.R.: Többször is megbüntettek idén a kvalifikációs szabályok miatt, de mégse szállok vitába velük. Nem igazán szoktam a szabályokról, és azok megváltoztatásáról gondolkodni. Azért vagyok itt, hogy versenyezzem, akármilyenek is a szabályok. Ez azt jelenti, hogy idén például a szisztéma szerint az időjárásban kellett hogy szerencséd legyen, ha jövőre megváltoztatják a rendszert, akkor valami másban jön majd jól a mázlifaktor.
Elkerülhetetlen, hogy ilyenkor már mindenki 2006-ra készül. Előnyt jelentenek majd nektek azok a fejlesztések, amiket év közben kapott meg az autótok?
K.R.: Az MP4-20 egy nagyszerű autó, nagyon gyors, és könnyű kezelni, szóval azt hiszem, jó kiindulási alap lesz a 2006-os autó elkészítéséhez. A munka már hónapokkal ezelőtt elkezdődött a csapat angliai és németországi fejlesztőközpontjaiban, jelenleg már az új V8-as Mercedes-Benz motor is a tesztköreit futja. Mindenki nagyon keményen dolgozik.
Mit csinálsz majd a szabadidődben télen?
K.R.: Egy kis szünetet tartok, elhagyom a versenypályák környékét. Hazamegyek a svájci otthonomba, és pihenek, majd elmegyek Finnországba is, tehát semmi különös. Edzésben tartom magam, mert mindig télen szoktam a jó kondíciómat megszerezni, ami egész évben kitart. Januárban aztán megyek vissza tesztelni.
Forrás: www.formula1.com
Képek: McLaren