| | **HÍREK** : Felipe Massa megszerezte élete első futamgyőzelmét! | 
 
 Felipe Massa megszerezte élete első futamgyőzelmét!  2006.08.28. 18:37 Szerencsés és csodálatos. Valahogy így lehetne jellemezni Fernando Alonsót a mai nap végén, miután egy olyan versenyen növelte előnyét, amelyen talán rajta kívül senki nem fogadott volna erre. 
A szerencse akkor pártolt mellé, amikor Liuzzi valamilyen érthetetlen okból -talán alacsonyabb fokozatot váltott- kiperdült a célegyenes végén, és mivel az autója rossz helyen volt a rendezőség beküldte a biztonsági autót. Ekkor Alonso vert helyzetben volt, hiszen körről körre gyűjtögette a hátrányát.  A biztonsági autó segítségével azonban el tudta venni Schumacher második helyét, s ezzel úgy tűnt el is dőlt a futam sorsa. Azaz mégsem, mert ehhez még hozzá kellett még tenni Schumacher hibáját, melyet a nyolcas kanyarban követett el, ahol egyébként nem is tudott túl gyorsan közlekedni.  Az a 4 másodperc ugyanis, amit itt vesztett el nagyon hiányzott a végén, amikor mindketten kereket cseréltek. Schumi ugyanis így egy másodperccel a spanyol mögé tudott csak visszajönni. Ha azonban...  De nincs „ha"! Alonso ettől kezdve szenzációsan védte a helyét. Schumachernek egy esélye volt, mégpedig a célegyenes előtti sikán, ám ahhoz, hogy ott megérkezzen a nyolcasban legalább olyan gyorsnak kellett volna lennie, mint Alonso. De nem. Pedig még a végén is megpróbált mindent. Talán még egy kicsit többet is vállalt a siker érdekében, de amint ez veszélyessé vált volna, visszavett, és bár nyilván úgy érezte, hogy a fogát tépik, hagyta, hogy Alonso forduljon elsőként a célegyenesbe.  Alonso így tehát ismét növelni tudta előnyét. Az utolsó négy futamra 12 ponttal többje van, mint a hétszeres világbajnoknak. De talán még nála is nagyobbat tett le az asztalra Felipe Massa, aki Button után megszerezte élete első futamgyőzelmét. 67 start után tudott győzni a 25 éves brazil fiú, aki 2002-ben úgy tűnt igen korán búcsúzni kényszerül a versenyzéstől. Akkor ugyanis egy olyan hibát vétett, amit a bírák eltiltással jutalmaztak, a csapatvezető pedig kivette őt arra a versenyre és a következő évben nem is volt helye. 2004-re ismét a rajtrácson, és rá két évre már futamgyőztes. A Ferrarival.  Győzelme azonban talán nem teszi majd teljesen boldoggá, mert miután átrohant a célvonalon, a második mondata az volt „:Elnézést Michaelért." Mert, hogy Alonso át tudta venni a második helyet, az valójában annak köszönhető, hogy Schumacher Massa mögött volt kénytelen várni, míg annak az autóját megtankolják.     Persze hátrébb is történtek érdekes események. Többek közt például az, hogy a Honda továbbra sem játszik alárendelt szerepet. Button Schumacher és Alonso mögött ért be negyedikként, s a hátránya csupán hat másodperc. Persze volt közben egy biztonsági autós rész is, meg egy Schumacher pördülés, ám mindennek ellenére az eredmény sokkal jobb annál, mint amit az évad közepén csak gondolni is mertek volna a csapatnál.  Pedro de la Rosa ötödik helye már nem ennyire meggyőző, mivel ő már 45 másodperces hátrányban van. Kérdés, hogy mit tudott volna elérni Kimi Raikkönen ugyanezzel a verdával, ha egy körnél tovább versenyben marad. Sajnos azonban a bizonyításra egyetlen esélye sem volt, hiszen már az elején lenullázta az autóját. A világbajnokság egyelőre még mindig nyitott, bár már nem elég Schumachernek, ha minden futamon nyer és Alonso a második, így a Ferrarinak igen erősen fel kell kötnie azt a bizonyosat. Több malőr már nem megengedett számukra, hiszen Alonso nem rest kihasználni minden adódó alkalmat, és ahogy mondani szokás ez az autó nem volt elég jó a második helyre...  
| Hely | Versenyző | Csapat | Gumi | Hátrány |  
| 1.   | Massa          | Ferrari               | (B) | 1ó28:51.082 |  
|  2.   | Alonso         | Renault               | (M) | +     5.575 |  
|  3.   | M.Schumacher   | Ferrari               | (B) | +     5.656 |  
|  4.   | Button         | Honda                 | (M) | +    12.334 |  
|  5.   | de la Rosa     | McLaren-Mercedes      | (M) | +    45.908 |  
|  6.   | Fisichella     | Renault               | (M) | +    46.594 |  
|  7.   | R.Schumacher   | Toyota                | (B) | +    59.337 |  
|  8.   | Barrichello    | Honda                 | (M) | +  1:00.034 |  
|  9.   | Trulli         | Toyota                | (B) | +     1 Kör |  
| 10.   | Webber         | Williams-Cosworth     | (B) | +     1 Kör |  
| 11.   | Klien          | Red Bull-Ferrari      | (M) | +     1 Kör |  
| 12.   | Kubica         | BMW-Sauber            | (M) | +     1 Kör |  
| 13.   | Speed          | Toro Rosso-Cosworth   | (M) | +     1 Kör |  
| 14.   | Heidfeld       | BMW-Sauber            | (M) | +     2 Kör  |  
| 15.   | Coulthard      | Red Bull-Ferrari      | (M) | +    3 Kör |  Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:28.005 Kiesettek: 
| Hely | Versenyző  | Gumi |  
| Albers         | MF1-Toyota            | (B) |  
| Sato           | Super Aguri-Honda     | (B) |  
| Rosberg        | Williams-Cosworth     | (B) |  
| Yamamoto       | Super Aguri-Honda     | (B) |  
| Liuzzi         | Toro Rosso-Cosworth   | (M) |  
| Raikkonen      | McLaren-Mercedes      | (M) |  
| Monteiro       | MF1-Toyota            | (B) |  
 |