**HÍREK** : Raikkönen kisebb hátsérülést szenvedett |
Raikkönen kisebb hátsérülést szenvedett
2006.08.28. 18:38
A McLaren Mercedes finn versenyzője, Kimi Raikkönen kisebb hátsérülést szenvedett a Török Nagydíjon, miután belekeveredett az első kanyarban történt balesetsorozat sűrűjébe, majd egy körrel később a gumifalba csapódott.
Bár jól kapta el a rajtot, Raikkönen már az első kanyarban elvesztette autója felett az uralmát. Giancarlo Fisichella keresztbeállt Renault-ját ugyan még ki tudta kerülni, ám Scott Speed hátulról telibe találta, így bal hátsó defektet kapott.
A finn pilóta még vissza tudott térni a boxba új gumiért, azonban pár kanyarral később ismét elvesztette autója felett az uralmát, és nyílegyenesen a gumifalba csapódott, mely versenyének végét jelentette.
Raikkönen roppant csalódott volt a futamot követően, ugyanis tervei közt szerepelt, hogy megismétli tavalyi sikerét, és ha már nem tudta megszerezni a pole pozíciót, az első után megnyeri a második Török Nagydíjat is.
"Nem volt egyszerű az első kanyar. Megpróbáltam kikerülni Fisichella pörgő autóját, de Speed hátulról nekem hajtott, aminek következtében bal hátsó defektet kaptam. Majdnem egy teljes kört kellett megtennem a sérült autóval, hogy vissza tudjak térni a boxba. A csapat lecserélte a kereket, de úgy gondolom, hogy az autó megsérült, miközben a boxba siettem. Mikor ismét visszatértem a pályára, a négyes kanyarban elvesztettem az autóm felett az uralmam. Egyszerűen nem volt tapadása az autó hátuljának, így a gumifalba csapódtam."
"A hátam egy kicsit fáj, de semmi komoly. Természetesen csalódott vagyok, hogy a versenyemnek ilyen hamar vége lett, de már nem tudok mit tenni."
Csapattársa, Pedro de la Rosa mindent kihozott magából, és a tizenegyedik helyről rajtolva egy kiállásos stratégiájával végül az ötödik helyen ért célba.
"Úgy gondolom, hogy mindent kihoztam a helyzetből. Az első kanyar nem volt egyszerű, de a rengeteg törmelék ellenére probléma nélkül átjutottam a kritikus szekción" - mondta de la Rosa. "Nem volt egyszerű a versenyem, hiszen az egy kiállásos stratégia miatt vigyáznom kellett a hátsó abroncsokra, így nehéz volt egyenletesen teljesítenem. Mindezek ellenére rendben mentek a dolgok, és több kollégámat meg tudtam előzni. Ha jobb helyre kvalifikáltam volna magam, akkor talán előrébb is végezhettem volna."
|