Újraindításnál aztán mindenki rögtön a pályára lépet, hiszen már csak kilenc perce maradt a mezőnynek a továbbjutásért folyó harcra.
Michael Schumacher rögtön megfutotta a leggyorsabb kört, amit aztán senki nem tudott überelni, ám azt sem állíthatjuk, hogy a többiek alárendelt szerepet játszottak volna. A második Alonso és a harmadik Heidfeld is csak ezredekre volt tőle.
Az első etap kiesettjei Yamamoto, Sato, Monteiro, Webber, Albers és Vitantonio Liuzzi.
A második felvonásban ismét egy Ferrari, de ezúttal Felipe Massa futotta meg a leggyorsabb kört. Érdekes módon a BMW-től Robert Kubicának sikerült néhány ezredre megközelíteni a brazil versenyzőt. A harmadik helyre Kimi Raikkönen érkezett meg, akit szintén néhány ezreddel lemaradva Michael Schumacher követett.
A végére egészen izgalmasra sikerült a kisesés elleni küzdelem, miután többek közt Button is és de la Rosa is nehéz helyzetbe került. Végül azonban mindketten bekerültek az első 10-be.
A második etap kiesettjei: Klien (aki az első etap végén eldobta az autóját), Speed, Coulthard, Ralf Schumacher, Rosberg, és Jarno Trulli.
A végjátékban az addig rendkívül erős Fernando Alonsót érte utol a balszerencse. Yamamotóéhoz hasonlóan az ő gumiabroncsa is levált az autóról, ám a Reanult-s nem úszta meg ennyivel. Szemre először csak kisebb sérülésnek tűnt, ám mint végül kiderült a defekt során egész komolyan megsérültek az autó aerodinamikai elemei. Ezek után rendkívülinek számít, hogy végül így is ötödik tudott lenni.
Az elsőség aztán itt a végén is rendkívüli csatában dőlt el. Michael Schumacher már szinte a markában érezhette a pole-t, ám az utolsó körben Kimi Raikkönen két ezreddel gyorsabb volt.
Az igazi meglepetés azonban mégsem ez, hanem, hogy Nick Heidfeld autóját végre nem tankolták meg teljesen, s így be tudott kerülni az első háromba.
Alonso ötödik helye a jó rajtképességnek köszönhetően nem túl nagy hátrány, pláne ha hozzávesszük, hogy milyen erős volt a sérülés előtt. Ráadásul úgy tűnik az összeesküvés elmélet is megdőlt, hiszen a Michelin gumiknak egy cseppet sem jelent hátrányt az új aszfalt.
A hihetetlen szoros eredmények után szinte elképzelhetetlen, hogy a vasárnapi verseny ne legyen rendkívül izgalmas.
A hétvége programja a holnap 14:00-kor kezdődő futammal folytatódik.
Olasz GP Időmérő edzés |
1 etap |
2 etap |
3 etap |
H |
Versenyző |
Csapat |
G |
H |
Idő |
K |
H |
Idő |
Kör |
H |
Idő |
Kör |
1. |
Raikkonen |
McLaren |
M |
4. |
1:21.994 |
4 |
3. |
1:21.349 |
3 |
1. |
1:21.484 |
11 |
2. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
1. |
1:21.711 |
3 |
4. |
1:21.353 |
3 |
2. |
1:21.486 |
11 |
3. |
Heidfeld |
BMW |
M |
3. |
1:21.764 |
3 |
5. |
1:21.425 |
6 |
3. |
1:21.653 |
11 |
4. |
Massa |
Ferrari |
B |
5. |
1:22.028 |
3 |
1. |
1:21.225 |
3 |
4. |
1:21.704 |
11 |
5. |
Alonso |
Renault |
M |
2. |
1:21.747 |
3 |
6. |
1:21.526 |
3 |
5. |
1:21.829 |
11 |
6. |
Button |
Honda |
M |
10. |
1:22.512 |
4 |
7. |
1:21.572 |
6 |
6. |
1:22.011 |
11 |
7. |
Kubica |
BMW |
M |
8. |
1:22.437 |
4 |
2. |
1:21.270 |
6 |
7. |
1:22.258 |
11 |
8. |
de la Rosa |
McLaren |
M |
7. |
1:22.422 |
5 |
10. |
1:21.878 |
6 |
8. |
1:22.280 |
11 |
9. |
Barrichello |
Honda |
M |
14. |
1:22.640 |
4 |
8. |
1:21.688 |
6 |
9. |
1:22.787 |
11 |
10. |
Fisichella |
Renault |
M |
9. |
1:22.486 |
3 |
9. |
1:21.722 |
7 |
10. |
1:23.175 |
11 |
11. |
Trulli |
Toyota |
B |
6. |
1:22.093 |
6 |
11. |
1:21.924 |
6 |
|
|
|
12. |
Rosberg |
Williams |
B |
11. |
1:22.581 |
5 |
12. |
1:22.203 |
6 |
|
|
|
13. |
R.Schumacher |
Toyota |
B |
13. |
1:22.622 |
7 |
13. |
1:22.280 |
6 |
|
|
|
14. |
Coulthard |
Red Bull |
M |
12. |
1:22.618 |
6 |
14. |
1:22.589 |
8 |
|
|
|
15. |
Speed |
Toro Rosso |
M |
16. |
1:22.943 |
8 |
15. |
1:23.165 |
9 |
|
|
|
16. |
Klien |
Red Bull |
M |
15. |
1:22.898 |
6 |
16. |
Idő nélkül |
- |
|
|
|
17. |
Liuzzi |
Toro Rosso |
M |
17. |
1:23.043 |
9 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Albers |
Midland |
B |
18. |
1:23.116 |
5 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Webber |
Williams |
B |
19. |
1:23.341 |
6 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Monteiro |
Midland |
B |
20. |
1:23.920 |
5 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Sato |
Super Aguri |
B |
21. |
1:24.289 |
8 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Yamamoto |
Super Aguri |
B |
22. |
1:26.001 |
4 |
|
|
|
|
|
|