**HÍREK** : Alonso nyert. Schumacher az élről esett ki |
Alonso nyert. Schumacher az élről esett ki
2006.10.08. 10:01
Gyönyörű versengés alakult ki Michael Schumacher és Fernando Alonso között a Japán Nagydíjon, ahol a hétszeres világbajnok magához ragadta a vezetést, s tartotta is egészen az utolsó harmadig, ahol aztán a motorprobléma után feladni kényszerült a küzdelmet. Néhány vezetői hibán kívül Alonso is hasonlóan jól teljesített, hiszen minden ellenfelét maga mögé utasította és néhány másodpercre meg is közelítette riválisát.
Ennek a végjátéknak „köszönhetően" az utolsó futamra mondhatni minden eldőlt, hiszen bár Schumacher győzelme esélyes, Alonso zsenije nem engedi majd, hogy bármilyen galibába keveredjen. Egyetlen pont megszerzése neki pedig gyerekjáték. Persze, ahogy mondani szokás, a kockás zászlóig tart a futam. Oda el is kell érni.
Schumacher kiesésével egy tartalékra kapcsolt Alonsót várt a közönség, ám ahogy a motorprobléma, úgy a spanyol sebessége is váratlanul toronymagasan jobb volt, mint az őt „üldöző" Massáé. A közel 10 másodperces hátrány a végére 16-ra dagadt. A mint utóbb kiderült komoly lelki fájdalommal autózó Fisichella pedig ezúttal nem is igazán tudott volna beleszólni a csatározásba. A 23 másodperces hátránnyal a harmadik helyen célba ért versenyző már a futam korai szakaszában láttatta, hogy jelenleg nem képes komoly ellenfele lenni bárkinek is. A történtek után azonban így is hatalmas dolog, hogy a dobogóra állhatott.
A Bridgestone rövidtávú erősségének legnagyobb példája a Toyota párosa, akik az időmérőn brillíroztak, míg a futam során másodrangú szerepet töltöttek be. Ráadásul a végéhez érkezvén Trulli látványosan lassabb volt Ralf Schumachernél, akit azonban nem engedett el maga mellett. Relatíve lassúságuknak köszönhetően mind Button, mind Kimi Raikkönen beférkőzött elébük.
Természetesen Schumacher motorfüstölésén túl is akadt látnivaló a versenyen. A Toro-Rosso versenyzői úgy piruetteztek, mintha az a műsor egyik eleme lett volna, Mark Webber pedig szélesített, Albers autója meg szétesett. Darabokra, ahogy illik.
Az utolsó felvonás tehát egészen könnyűnek ígérkezik Fernando Alonso számára, ám hiba lenne leírni a Ferrarit is, hiszen éppen a jelenleg hétszeres világbajnok tanulta meg a saját bőrén, hogy az az egy pont is milyen nehéz is tud lenni, ha az élet úgy kívánja meg.
Két hét múlva mindenre fény derül.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
1. |
Alonso |
Renault |
(M) |
1ó23:53.413 |
2. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 16.151 |
3. |
Fisichella |
Renault |
(M) |
+ 23.953 |
4. |
Button |
Honda |
(M) |
+ 34.101 |
5. |
Raikkonen |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 43.596 |
6. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
+ 46.717 |
7. |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
+ 48.869 |
8. |
Heidfeld |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1:16.095 |
9. |
Kubica |
BMW-Sauber |
(M) |
+ 1:16.932 |
10. |
Rosberg |
Williams-Cosworth |
(B) |
+ 1 Kör |
11. |
de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
(M) |
+ 1 Kör |
12. |
Barrichello |
Honda |
(M) |
+ 1 Kör |
13. |
Doornbos |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
+ 1 Kör |
14. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 1 Kör |
15. |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 1 Kör |
16. |
Monteiro |
Spyker MF1-Toyota |
(B) |
+ 2 Kör |
17. |
Yamamoto |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 3 Kör |
18. |
Speed |
Toro Rosso-Cosworth |
(M) |
+ 5 Kör |
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:32.676
Kiesettek:
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Kör |
Webber |
Williams-Cosworth |
(B) |
40 |
M.Schumacher |
Ferrari |
(B) |
37 |
Coulthard |
Red Bull-Ferrari |
(M) |
36 |
Albers |
Spyker MF1-Toyota |
(B) |
22 |
|