Domenicali és Almondo készen áll
2007.01.12. 17:04
A két versenyző után ma a Ferrari új vezetői, Stefano Domenicali csapatmenedzser és Mario Almondo technikai igazgató tartottak sajtótájékoztatót Madonna di Campiglióban.
„Nagyon boldog vagyok, hogy ezt a munkát végezhetem. Megtiszteltetés, hogy ilyen felelősséget ruháztak rám. 15 éve vagyok a Ferrarinál és sokat tanultam Rory Byrne-től, Ross Brawntól, Jean Todttól valamint Michael Schumachertől. Én vagyok a technikai igazgató, de ezt nem szabad összetéveszteni azzal a szereppel, amiben Ross Brawn volt. Ő a pályán is főnök volt. Most ezt a szerepet Luca Baldisseri veszi át. Aldo Costa lesz a kaszni tervezésért felelős mérnök, a fő tervező pedig Nicolas Tombazis.” – vázolta fel Almondo az új szereposztást.
A nézők számára azon szakemberek a legismertebbek, akik a versenyeken ott ülnek a boxutca falánál a „parancsnoki hídon”. A Schumacher-éra alatt Jean Todtot és Ross Brawnt láthattuk ebben a szerepben, Almondo azonban elmondta, hogy az ő esetében másképp lesz, mint elődjénél: „Az én szerepem más lesz, mint Rossé volt. Néhány versenyen ott leszek, máskor nem. Luca Baldisseri lesz felelős a versenyeken a döntésekért.”
Baldisseri korábban már bizonyított a stratégia területén, hiszen 2003 után egyre inkább ő vette át ezt a feladatot Brawntól. Az ő nevéhez fűződik többek között a Ferrari 2004-es Francia Nagydíjon bevetett híres négykiállásos boxtaktikája is.
Stefano Domenicali a versenyhétvégéken fogja a csapatot irányítani, de Jean Todt szerepét egyelőre nem veszi át teljesen: „Még mindig Jean Todt az ügyvezető igazgató, ő a főnök. Én fogom tartani a kapcsolatot az irányító testülettel [FIA – a ford.], én leszek a vezető a versenypályán és a saját pályáink - mint Mugello - főnöke.” – mondta az olasz.
Todt azonban továbbra is ellátogat majd a futamokra: „Megerősíthetem, hogy ott lesz a versenyeken, de talán nem a versenyhétvége legelejétől.” – mondta Domenicali.
Schumacher szerepe továbbra is élénken foglalkoztatja az olasz újságírókat: „Ez fontos kérdés. Michael Schumacher része a Ferrarinak, része a csapat örökségének. Nagyon sok mindent tud, ismeri a versenyek kulcspillanatait például, és hogy mikor változnak a dolgok. Tudja mit jelent versenyzőnek lenni. A Ferrari tanácsadójaként azt tehet, amit szeretne, de a döntéseket csak azok az emberek fogják meghozni, akik egy adott területért felelősek.” – mondta Domenicali.
Almondo: „Technikai szempontból egész évre tervezünk olyan megbeszéléseket, amelyeken Michael is részt fog venni, hogy a versenyzők érzéseit interpretálja. Új technikai szervezetünk van, amit Michael Schumacher is segíteni fog. Olyan technikai segédeszközöket fejlesztünk, amelyek lehetővé fogják tenni számára, hogy hozzájáruljon a teszteken a munkához még úgy is, ha nincs jelen – és persze ezt fogja tenni a megbeszéléseken Maranellóban is.”
Arra a kérdésre, hogy fogja-e tesztelni a hétszeres világbajnok az új autót, Domenicali azt mondta: „Nem, egyelőre nem.”
A Ferrari 2007-es autója a tervek szerint a jövő héten gördül először pályára: „Innovatív autó lesz. A versenytársaink erősek, így nekünk is dolgoznunk kellett a felfüggesztésen, az anyagokon és úgy gondolom jó kiinduló pontunk van.” – mondta erről Almondo.
Domenicali összefoglalta az új szezonra érvényes szabályváltozásokat: „Megváltozott a versenyhétvégék lebonyolításának menete. Ezentúl nem kötelező a hétvége hátralévő részében is azt a motort használni, amit pénteken használtunk. Két másfél órás szabadedzés lesz és csütörtök délután 4 óráig nem kell nevezni a versenyzőket. Négy pilóta vezetheti az autóinkat. A szabadedzés, az időmérő edzés és a verseny ugyanaz, mint eddig. Néggyel több szett gumit használhatunk fel a pénteki teszt miatt: ezt a versenyszervezők kérték, hogy a nézők pénteken is lássanak autókat a pályán.”
”Van egy érdekes javaslat arra vonatkozóan, hogy a pilótáknak legalább egy olyan szett gumit kelljen használnia, amit nem választottak és a Bridgestone azt javasolta, hogy ezek más színűek legyenek, de nincs további információm erről. Egy másik változás, hogy ha a biztonsági autó a pályára jön nem lehet kimenni tankolni. Cserélhetünk kereket, de nem tankolhatunk és a boxutcában alacsonyabb lett a sebességkorlát, hogy egyszerre sok autó bejöhessen. És amikor ismét csatlakoznak a versenyhez, akkor az eredeti sorrendben állhatnak vissza, tehát lekörözött autók nem lesznek azok között, akiket nem köröztek le.”
A csapatmenedzser azt is megerősítette, hogy Kimi Räikkönen és Felipe Massa ugyanolyan feltételekkel vághat neki a szezonnak: „Egyformán fogjuk kezelni a versenyzőinket. Mindketten meg akarják magukat mutatni. De a tartalék autó esetében váltogathatjuk, hogy kire állítjuk be és az is fontos lesz, hogy melyik versenyzőnk választhatja ki, hogy ki áll ki előbb kerékcserére. Csak ez a két tényező olyan, amely az év során változhat.”
Arra a kérdésre, hogy Ross Brawn visszatérhet-e a csapathoz Almondo azt felelte: „Amikor legutóbb beszéltem vele épp Argentínában horgászott. A mi csapatunkban mindig van hely kiemelkedő képességű emberek számára. Őt is mindig a csapat részének fogjuk tekinteni, de tőle függ, hogy milyen szerepet akar vállalni. Ezt a kérdést Rossnak kell feltenni, nem nekem.”
|