**HÍREK** : Jelentős fejlesztések az F2007-es konstrukciónál |
Jelentős fejlesztések az F2007-es konstrukciónál
2007.01.15. 19:22
A maranelloi gárda karosszéria-fejlesztésért felelős vezetője, Aldo Costa és a Ferrari motorok fejlesztését végző csoport vezetője, Gilles Simon bizakodva nyilatkozott a 2007-es konstrukció technikai részleteivel kapcsolatban.
Aldo Costa, a karosszéria-fejlesztési részleg vezetője
„Az új autó fejlesztésének metodikájában igyekeztünk a folytonosság elvét követni. Az elmúlt évben elég intenzív módon próbáltunk megtenni egyes lépéseket, és az idei szezonban is így kívánjuk tovább folytatni a munkát. Ez volt a célunk, és ezt sikerült is elérnünk.
Az autót aerodinamikai szempontból teljes mértékben újra kellett modellezni. Ez alatt ide értem az első kerék-felfüggesztési rendszert, a légbeömlő nyílások kialakítását, és a hátsó tengellyel kapcsolatban elvégzett változtatásokat. Az autó hátsó részén is módosítottunk, amelyre leginkább az új váltó miatt volt szükség. A karosszériát illetően is nagyon sokat dolgoztunk, ahol a töréstesztekre való felkészülés is kiemelkedő szerepet kapott. Ezzel kapcsolatban abszolút pozitívan nyilatkozhatok, hiszen nagyszerű eredményeket értünk el a biztonsági szempontok teljesítését illetően. Az új gumiabroncsok alkalmazása miatt a felfüggesztéseket is módosítanunk kellett, és a sebességváltónk is új rendszer szerint fogja majd ellátni a feladatát. Ez utóbbitól azt reméljük, hogy a váltómű a korábbinál megbízhatóbban és gyorsabban fog működni. Mindezek mellett a hűtőket érintően is el kellett végezni némi módosítást. A hátsó felfüggesztést pedig folyamatosan fogjuk fejleszteni."
A karosszéria fejlesztésével foglalkozó részlegünkön hozzávetőlegesen 200 igazán elkötelezett ember dolgozik. Mindannyian nagyszerű munkát végeztek. Természetesen nem tudom mindenkinek a nevét, de ezúton szeretnék külön köszönetet mondani a főmérnökünknek, Nikolas Tombazisnak, Tiziano Battistini, a műszaki osztály vezetőjének, John Ileynek, az aerodinamikai részleg vezetőjének és Marco Fainellonak, aki az autó teljesítményének növelésében játszott döntő szerepet. Mindezek mellett meg szeretném még említeni termékfejlesztési osztályunk első számú emberét, Simone Restát, és nem utolsó sorban Davide Perlettit, aki a töréstesztek lebonyolításánál nyújtott kimagasló segítséget.
Az autó a tavalyi évben használt légterelő szárnyakhoz hasonló idomokkal fogja megkezdeni a teszteket, de amire elérkezünk az első nagydíjhoz, jelenetős változásokon mennek majd keresztül.
Az F2007-es konstrukció kifejlesztésében döntő szerepe volt a FIAT kutatóközpontjának, akik jelentősen támogatták szakembereinket."
Gilles Simon, a motorfejlesztési részleg vezetője
„A szabályoknak való megfelelést szem előtt tartva a 056-os motorral kapcsolatban nem végeztünk el jelentősebb módosításokat, vagyis a tavalyi év utolsó futamán használt erőforrást építettük be az új autóba. Mindezek mellett azonban néhány pontot érintően be kellett avatkoznunk, hogy tartani tudjuk a 19.000-es percenkénti fordulatszámot. Javítottunk viszont a motor égésterét, a szelepeket, a főtengelyt és a dugattyút illetően. Az elkövetkező időszakban fejlesztéseket fogunk még elvégezni annak érdekében, hogy minél optimálisabb legyen az autó és a motor összhangja.
A víz- és az olajrendszert illetően sem maradtak teljesen érintetlenül a dolgok, mivel néhány csatlakozást új helyre terveztünk.
A fejlesztések alkalmával nagyon szoros együttműködést folytattunk a Shell-lel, és az üzemagyagok terén még további munka vár ránk. A megbízhatósággal kapcsolatban az általunk használt kenőanyagok nagymértékben hozzájárultak a pozitív eredményekhez, de reményeink szerint márciustól kezdődően további teljesítmény-növekedést könyvelhetünk majd el."
|