**HÍREK** : Eljött az idő – szezonnyitóra készülünk |
Eljött az idő – szezonnyitóra készülünk
2007.03.13. 16:52
2006. október 22.-én közép európai idő szerint este fél kilenc tájékán Felipe Massa Ferrarija előtt lecsapott a kockás zászló. Véget ért a 2006-os Forma-1-es világbajnokság. Azonban ez a zászló sokkal többet jelentett a sport szempontjából, mint egy sima évadzáró futam, hiszen Ayrton Senna 1993-as elsősége után újabb brazil pilóta tudott győzni a saját hazájában, avattunk konstruktőri és egyéni világbajnokot, valamint elbúcsúztattunk egy hétszerest, vagyis Michael Schumachert.
Ez utóbbi tény kivételesen rányomta a bélyegét a szezonzáró futamra. Amennyiben nem ez lett volna utolsó Forma-1-es versenye, talán nem látunk olyan szenzációs küzdelmeket, és nem lett volna mindenkiben akkora kérdőjel, hogy miért ezen futamon kell a Renault-nak kivágnia azt a bizonyos hátsó kereket.
Történt, ahogy történt, Schumacher veszített, de emelt fővel távozhatott. Nélküle indul az új szezon, és így érdekes módon internetes magazinok fennállásuk óta először nem írják majd oda Michael Schumacher nevét a nevezési listára.
Sokaknak hiányozni fog, ám legutolsó évében annak köszönhetően, hogy kivételesen jó küzdelmet vívott Fernando Alonsóval, akaratlanul is emelte a spanyol világbajnok értékét. Mindenki azt vallotta néhány éve, hogy amennyiben Schumacher veretlenül vonul vissza, az őt követő bajnok nem lesz teljes értékű, hiszen csupán egy vert mezőnyből „választatik ki".
Nos, Fernando Alonsónak megadatott, hogy egy versenyképes autóban ülő Schumachert vert meg, s így akárhogyan is, de a hétszeres világbajnok sokkal kisebb űrt hagyott maga után, mintha veretlenül búcsúzik.
Hátrahagyott nekünk egy olyan bajnokot, aki ellen kell most fellépni mindenkinek. Alonso rendkívül kegyetlen versenyző, olyan, aki semmiképpen nem fogja feladni a küzdelmet. Ha valaki Schumacher örökébe léphet, akkor az a spanyol versenyző, aki tavaly félelmében még rengeteget hisztizett és vádaskodott, de a pályán a vesztett helyzetekből is remekül kimászott. Alonso vélhetően Ron Dennishez hasonlóan fizikai fájdalmat érez ha veszít. Olyannyira eltökélt, hogy az a versenyző, aki egy nálánál jobb autóban ül, és hasonlóan tehetséges, mint ő, azt is össze fogja „roppantani" amennyiben az ellenfél nem tud 100%-on teljesíteni a futam teljes ideje alatt. Mert, hogy Alonso 120%-on fog menni, és hiba nélkül, az előre borítékolható.
Alonsóban az a „legrosszabb", hogy nem csak kegyetlen, nem csak kivételes tehetség és nem csak elhivatott, de a pályán lévők legokosabbjaihoz is tartozik. Példának okáért ott vannak azok a pillanatok, amikor a száraz gumik hibásan korai feltétele után a többiektől eltérően nem idétlenkedett a pályán, hanem lelassított, és ahogyan a felvezető körben szokás, elkezdte rángatni az autóját. Felmelegítette a gumikat, míg a többiek kanyarról kanyarra piruetteztek.
Egy szó, mint száz, Schumacher távozásával nem lélegezhet fel a mezőny, hiszen ismét van egy domináns versenyző a körükben. Ha, és amennyiben a McLaren-Mercedes versenyképes autót ad alá, Fernando Alonsó szinte megállíthatatlan lesz idén is.
Idén? Nem olyan régen még ezt is furcsa volt kimondani vagy leírni, de most már valóban a Forma-1 kissé megváltozott formájának nyitófutamának küszöbén állunk. A fenti számláló szerint már csak napok vannak, és elrajtol a 2007-es mezőny.
A tavalyi kis kitérő után az indítás joga ismét az ausztrál kontinensen található melbourne-i aszfaltcsíkot illeti meg. A Forma-1-es csapatok már kezdik is ellepni a pályát, ami egyébként a hétköznapokban rendes autóútként funkcionál, és amelynek tisztán hagyásáért, már többször is megmozdult a helyi zöld szervezet. Volt olyan évünk, amikor a heves tiltakozások olyan méreteket öltöttek, hogy a vészharangokat is megkongatták, melyek szerint akár a futam is elmaradhat.
Azonban az 1996-os megérkezés óta sikerült a pályának mindenféle akadályt leküzdenie. Ámbár az is igaz, hogy a szezonnyitóra amennyiben simán elindulhatna, akkor a csapatok közti viszály -melyben nem ritkán a FIA is belekeveredik- nyomja rá a bélyegét. Mint például a Minardi „blöffje", ami nagyon beindította az autósport szövetség fantáziáját. Végül Paul Stoddart a farzsebében talált néhány véletlen ottmaradt szabályos elemet, és mindenki boldog volt. Ma a Toro Rosso és az Aguri esélyes a botrányra. Ez utóbbi ráadásul a törésteszten való bukdácsolás miatt is „saras", ám aki még emlékszik az 1998-as eseményekre, jól tudja, hogy Jackie Stewart és Alain Prost is hasonló cipőben járt, s az utolsó pillanatban minden remekül tört, jöhetett a rajt. Ha az évek során állandósult receptet alkalmazzák, akkor mire a lámpák kialszanak, addigra mindenki letudhatja hiányosságait, s jöhet a várva várt rajt.
Indul tehát a 2007-es évad, s a Formula.hu csapata idén is megpróbál minden fontosabb hírrel, és talán némileg több exkluzív információval szolgálni kedves olvasóinak.
Jó szurkolást kívánunk mindenkinek!
|