Kimi Räikkönen
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Formula 1
 
Rally vb 2010
 
Kimi Räikkönen
 
Képek
 
2005 Nagydíjak képei
 
2005 Tesztek képei
 
2006 Nagydíjak képei
 
2006 Tesztek képei
 
2007 Nagydíjak képei
 
2007 Tesztek képei
 
2008 Nagydíjak képei
 
2008 Tesztek képei
 
2009 Tesztek képei
 
2009 Nagydíjak képei
 
**HÍREK**
**HÍREK** : Räikkönen és a Renault tesztelte a legtöbbet - összesítés

Räikkönen és a Renault tesztelte a legtöbbet - összesítés

  2007.03.15. 09:36

Két nappal a 2007-es idény nyitánya előtt áttekintjük, hogy mennyit teszteltek az egyes csapatok és versenyzők az előszezon folyamán.

Az alábbi linkeken áttekinthető az előszezon összes tesztnapja. A táblázatok pályánként, a legjobb köridők szerint rangsorolják a pilótákat, ezért az is leolvasható belőlük, hogy melyik helyszínen ki és mikor érte el a legjobb időeredményt. Mivel a teszteken nincs hivatalos időmérés, már források más eredményekről számolhatnak be.

Az összes tesztelést összefoglaló táblázatok:
>> 2006. november 28-2007. március 8. | 2007. január 16-március 8.

Általánosságban elmondható, hogy a csapatok a 2007-es előszezonban kevesebb napot és kilométert fordítottak gyakorlásra, mint az egy évvel ezelőttiben. Ennek főként az idén hatályba lépő, meglehetősen bonyolult - és részleteiben nem teljesen ismert - tesztkorlátozás az oka, amit tavaly októberben mind a 11 istálló aláírt. Egyébként már önmagában ez is jelentős áttörésnek számított, mivel az előző egyezményhez (amely nem kilométerben, hanem napokban szabott gátat a tesztelésnek) a Ferrari még nem csatlakozott, és időnként más csapatok is megpróbálták kreatívan értelmezni a benne foglaltakat.

Az új megállapodás szerint a 2007-es naptári év alatt az egyes alakulatok nem tesztelhetnek többet 30 ezer kilométernél. Ez nem tűnik nagy távolságnak, ha figyelembe vesszük, hogy a Renault és a McLaren máris elhasznált belőle 13 ezer kilométert, holott az idény még el sem kezdődött. Azonban figyelembe kell venni, hogy ezt 20 illetve 19 nap alatt tették meg, míg a szezon közben összesen 24 tesztnap lesz engedélyezett, ráadásul valamennyin csak egyetlen autóval lehet dolgozni csapatonként - a fennmaradó 17 ezer kilométert tehát nem is lesz olyan egyszerű kitölteni. A napokra vonatkozó szigorú korlát annak tudható be, hogy a nagydíjak pénteki edzésnapját - a tréningek másfél órásra bővítésével és azzal, hogy kivonták a motorcsere-tilalom hatálya alól - tulajdonképpen egyfajta tesztnappá alakították át.

Emellett fontos, hogy az egy csapat által egész évben tesztelésre felhasználható gumiszettek maximális számát 300-ban rögzítették. Ebben volt ugyan logika, mert a 2007-es egyengumik bevezetésével a hagyományos gumitesztelés, amely eddig a gyakorlás oroszlánrészét tette ki, feleslegessé vált, az istállóknak azonban teljesen meg kellett változtatniuk a munkamódszereiket miatta. Míg eddig könnyű volt gyors kört futniuk, amikor csak akarták, idén ez már nem volt ilyen egyszerű, mert az abroncsok korlátozott száma miatt nem volt tanácsos egyetlen mért kör kedvéért bármikor elpazarolni egy garnitúra új gumit. Ezért egyáltalán nem kizárt, hogy a 2007-es teszteken elért köridők még a szokásosnál is erősebben torzították a valós képet.

Összesítés
Időpont: 2007. január 16., kedd - 2007. március 8., csütörtök
Helyszínek: Jerez (9), Valencia (12), Vallelunga (4), Barcelona (9), Silverstone (2), Bahrain (6), Fiorano (1)
Tesztnapok száma: 43
Összes tesztkilométer: 108422

Csapatok
 
Csap Km N/1 N/2 P Csap Km N/1 N/2 P
1 Renault 13315 20 39 4 7 Williams-Toyota 9629 18 30 4
2 McLaren-Mercedes 13175 19 37 3 8 Red Bull-Renault 8086 16 29 2
3 Honda 12846 19 37 5 9 Super Aguri-Honda 6698 15 16 3
4 BMW-Sauber 12495 19 38 4 10 Spyker-Ferrari 6434 11 21 5
5 Ferrari 12309 21 40 3 11 Toro Rosso-Ferrari 1895 7 7 2
6 Toyota 11540 17 34 3
 
-N/1: Csapatonként egy napot számolva
-N/2: Autónként egy napot számolva

Ami a január óta lebonyolított teszteket illeti, azokon a csapatok közül, 13315 kilométerrel a Renault bizonyult a legszorgalmasabbnak, de a McLaren elenyészően kis hátránnyal végzett a tiszteletreméltó 2. helyen. Noha ez utóbbi arra engedne következtetni, hogy az MP4-22 megnyugtatóan strapabíró volt, némileg árnyalja a képet, hogy a McLaren a 2006-os listán is ugyanezt a helyezést érte el. Az elmúlt két év koronázatlan tesztkirálya, a Honda ezúttal a 3. helyre szorult (amiben viszont valóban lehet szerepe az RA106-tal kapcsolatos technikai problémáknak), és a BMW Sauber is megelőzte a Ferrarit. A mezőny azonban mindent figyelembe véve sokkal kiegyensúlyozottabb volt, mint tavaly: az első hat csapat közel egyforma távolságot tett meg, s míg egy éve a lista alján végző Aguri a télen mindössze 504 kilométert teljesített, az idei sereghajtó, a Toro Rosso 1895-öt. 2006-ban egyébként ugyanezen időszak alatt a Honda 19740 kilométert gyűrt le, vagyis másfélszer annyit, mint most bárki. Tesztnapokban számolva, ahogy azt már megszokhattuk, ismét a Ferrari nyert, mégpedig 21-gyel, míg a reprezentatívabb autó*nap egységben (vagyis minden napot annyiszor véve, ahány autóval dolgoztak) az eredményük 40. Ez is jelentősen elmarad a tavalyi szinttől, amikor a McLaren 28 nap alatt 55 autó*napot fordított gyakorlásra.

Pilóták
 
Név Km N Név Km N Név Km N
1 K. Räikkönen 6415 20 14 M. Webber 4005 15 27 S. Speed 1235 3
2 J. Button 5501 13 15 N. Rosberg 3630 11 28 T. Glock 853 3
3 F. Massa 5354 17 16 R. Schumacher 3385 12 29 F. Fauzy 701 2
4 F. Alonso 5322 15 17 F. Montagny 3352 9 30 J. Rossiter 695 4
5 G. Fisichella 5109 14 18 A. Wurz 3314 11 31 R. Zonta 686 3
6 R. Kubica 5000 15 19 P. de la Rosa 3049 10 32 V. Liuzzi 660 4
7 H. Kovalainen 4971 15 20 C. Albers 2790 8 33 M. Andretti 602 2
8 L. Hamilton 4805 12 21 T. Sato 2569 7 34 L. Badoer 540 3
9 J. Trulli 4803 13 22 N. Piquet 2548 7 35 G. van der Garde 359 3
10 N. Heidfeld 4460 13 23 K. Nakajima 2449 7 36 N. Karthikeyan 236 1
11 R. Barrichello 4441 13 24 A. Sutil 2404 8 37 A. Valles 196 1
12 A. Davidson 4113 8 25 S. Vettel 2182 7
13 D. Coulthard 4081 14 26 C. Klien 1606 5
 

A Ferrari nyilván mindent megtett, hogy Kimi Räikkönennek megkönnyítse a beilleszkedést a csapathoz, hiszen január óta a finn csaknem ezer kilométerrel többet tesztelt, mint bárki más, és 20 napot töltött az autóban, míg Felipe Massa csak 17-et, Heikki Kovalainen, Robert Kubica és a címvédő Fernando Alonso pedig 15-öt. Jenson Button, aki a tavalyi ranglistán a 2. volt, most is ugyanilyen szorgosnak bizonyult. Érdekes, hogy míg Pedro de la Rosa akkor mindenkinél több, 7330 kilométert töltött a pályákon, a tesztpilóták közül idén a toyotás Franck Montagny kapta a legtöbb lehetőséget, aki még így is a 17. helyre szorult.

A tesztpályák közül továbbra is Valencia a legkedveltebb, ami annak fényében meglepő, hogy a statisztikák szerint az ott elért eredmények és a nagydíjakon mutatott teljesítmény között nincs szoros összefüggés. Eddig Jerez volt az előszezon második legnépszerűbb helyszíne, idén azonban az aerodinamikai szempontból hiteles mércének számító Barcelona is felzárkózott mellé, míg Bahrein ismét utánuk következik. A Ferrari érdekes módon az egész előszezon alatt mindössze 2 napon látogatott hazai pályájára, Fioranóba, pedig tavaly ilyenkor még 5 alkalommal járt ott.

A teszteredményekből idén még a szokásosnál is nehezebb az erőviszonyokra következtetni, mert az elmúlt hetek tesztjeiről egyáltalán nem hoztak nyilvánosságra hosszú etapos köridőket. Ezért csak vaktában tudunk tapogatózni, és kénytelenek vagyunk arra hagyatkozni, amit a csapatok állítanak: arra, hogy a Ferrari a legerősebb, utánuk a McLaren, majd a Renault és a BMW következik. Ezt azonban semmiképpen ne vegyük készpénznek! Január 16. óta egyébként Valenciában Lewis Hamilton, Barcelonában Jenson Button, Bahreinben Felipe Massa érte el a legjobb időeredményt, Jerezben pedig Jarno Trulli bizonyult a leggyorsabbnak, amikor a Toyota múlt héten két napos válságtesztet rendezett a spanyolországi pályán. Az előnézeti kép tehát elragadóan színes - most jöhet az igazi!

Bár a fenti elemzésnél csak az idei, azaz 2007. január 16. utáni eredményeket vettük figyelembe, az alábbi, részletes táblázatokban megtekinthető a teljes, 2006. november 28-től 2007. március 8-ig tartó tesztidőszak összesítése is.

Az összes tesztelést összefoglaló táblázatok:
>> 2006. november 28-2007. március 8. | 2007. január 16-március 8.
A tavalyi előszezon táblázatai:
>> 2005. október 26-2006. március 3. | 2006. január 10-március 3.

 
Számláló
Indulás: 2004-07-08
 
MAIL
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Kimi Räikkönen
 
Kimi Duma Láda
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Óra

 
Az oldal bannere
 

 
 


 
 
Hányan is vagytok?
fan olvassa a lapot.
 
Idézet
Kimi még csak nyolc évesen, de igen komolyan ezt mondta édesanyjának, Paula Räikkönennek:

"Anya, én egyszer világbajnok leszek.Csak még nem tudom, milyen sportágban."

 
Forrás

Friss hírek forrása:

www.f1hirek.hu

www.formula.hu

 

Képek forrása:

www.f1total.com

www.wri2.net


 
Kimi interjúk
 
Videók
 
 
 
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.