Fernando Alonso nyitott az élen
2007.03.16. 06:48
Mindig rendkívül nagy a felhajtás egy-egy új szezon kezdeténél, ám a 2007-es évad mintha még a szokásosnál is nagyobb támogatottságot élvezne. Michael Schumacher távollétében ez furán hangozhat, ám tudván azt, hogy a mezőny legjobbjai csapatot váltottak, megérkezett a várva-várt fekete srác, elkészült az első teljesen Newey által megálmodott Red-Bull, talán nem is annyira meglepő a nagy érdeklődés.
A mezőny minderre -persze a szabályváltozásnak is köszönhetően- úgy reagált, hogy már az edzés elejétől fogva pályára gördültek. A helyzetük azonban nem volt könnyű, hiszen az ausztrál aszfaltcsík jó ideig nedves volt a kora reggeli eső után.
A köridők ennek megfelelően valahol 1:50 környékén indultak, ám a másfél órai száradás után a legjobbnak már 1:30 alá is sikerült beférkőznie.
Különben az egész másfél óra azzal telt, hogy a versenyzők egymás idejeit múlták felül. Az edzés vége felé Mark Webber váltott először száraz gumira, amitől az autója rögtön több, mint öt másodperccel volt gyorsabb az addigi legjobbnál.
A meglehetősen zűrzavaros helyzet ellenére szinte bizonyosan kijelenthető, hogy túl nagy változás nem történt az erőviszonyokban. Azaz személyi szempontból nem, hiszen a Renault egyelőre csak szenved, míg a kétszeres világbajnokuk továbbra is dominál.
Fernando Alonso ugyanis megnyerte az edzést, míg a volt csapata legjobbja (Fisichella) is több, mint két másodpercre van tőle. Persze mindez nem tűnik mérvadónak, hiszen a sokáig vezető Kimi Raikkönen is végül több, mint 10 másodpercet kapott, ő azért a Renault-kkal szemben bármikor a pályára gördült, rögtön az élmezőnybe került.
A második helyre is csapattársa, Felipe Massa érkezett meg, aki jó időben került a pályára, míg Raikkönen épp lecsúszott a javítási lehetőségről. A harmadik leggyorsabb a tavalyi évben hirtelen berobbanó ifjú Sebastian Vettel lett, aki idén is a BMW csapatot erősíti. Negyedik lett Lewis Hamilton, az ötödik helyre pedig Jenson Button érkezett meg.
A pályán a neves aszfalt ellenére sem történt komolyabb kicsúszás. Néhány célegyenes végi kanyarlevágáson és megperdülésen kívül mindenki rendben teljesítette a kiírt programját. A hétvége programja a közép-európai idő szerint négy órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Idő |
Hátrány |
Kör |
1. |
Alonso |
McLaren-Mercedes |
(B) |
1:29.214 |
- |
23 |
2. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
1:30.707 |
+ 1.493 |
7 |
3. |
Vettel |
BMW Sauber |
(B) |
1:30.857 |
+ 1.643 |
22 |
4. |
Hamilton |
McLaren-Mercedes |
(B) |
1:30.878 |
+ 1.664 |
14 |
5. |
Button |
Honda |
(B) |
1:31.162 |
+ 1.948 |
15 |
6. |
Nakajima |
Williams-Toyota |
(B) |
1:31.401 |
+ 2.187 |
21 |
7. |
Coulthard |
Red Bull-Renault |
(B) |
1:31.528 |
+ 2.314 |
9 |
8. |
Kovalainen |
Renault |
(B) |
1:31.571 |
+ 2.357 |
20 |
9. |
Webber |
Red Bull-Renault |
(B) |
1:31.661 |
+ 2.447 |
16 |
10. |
Barrichello |
Honda |
(B) |
1:31.737 |
+ 2.523 |
12 |
11. |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
1:31.782 |
+ 2.568 |
7 |
12. |
Fisichella |
Renault |
(B) |
1:32.011 |
+ 2.797 |
14 |
13. |
Wurz |
Williams-Toyota |
(B) |
1:32.194 |
+ 2.980 |
18 |
14. |
Albers |
Spyker-Ferrari |
(B) |
1:34.043 |
+ 4.829 |
26 |
15. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
1:34.627 |
+ 5.413 |
8 |
16. |
Sutil |
Spyker-Ferrari |
(B) |
1:35.055 |
+ 5.841 |
10 |
17. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
(B) |
1:37.249 |
+ 8.035 |
12 |
18. |
Davidson |
Super Aguri-Honda |
(B) |
1:39.221 |
+ 10.007 |
6 |
19. |
Raikkonen |
Ferrari |
(B) |
1:39.242 |
+ 10.028 |
7 |
20. |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
1:39.550 |
+ 10.336 |
9 |
21. |
Speed |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
1:41.763 |
+ 12.549 |
9 |
22. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
1:44.130 |
+ 14.916 |
11 |
|