Hamilton az élen Räikkönen előtt
2007.08.30. 08:45
Az elmúlt hétvégén megrendezett Török Nagydíjat követően a csapatok megkezdték újabb felkészülési sorozatukat, amelyre ezúttal a következő futam helyszínén, Monzában került sor. A háromnaposra tervezett tesztsorozat nyitónapján a McLaren-Mercedes alakulat brit reménysége, Lewis Hamilton autózta a legjobb köridőt, aki 53 kör megtételét követően 1:24.112-es legjobb időeredményével végzett a lista élén.
Az olaszországi tesztsorozaton a csapatok egy része már nemcsak az idei szezon hátralévő futamaira igyekszik minél alaposabban felkészülni, hiszen fejlesztéseik révén már a következő, 2008-as idényt is célba vették.
A wokingi istálló új fejlesztésű, alacsony leszorító erőt biztosító aerodinamikai csomaggal szerelte fel ezüstnyilát, amely Hamilton eredményét tekintve igencsak jól vizsgázott.
A Ferrari alakulat sem tétlenkedett az újításokkal kapcsolatban, hiszen a Räikkönen versenygépén megjelenő új aero-elemek is ezt igazolták. Az olasz istálló finn pilótája hozzávetőlegesen 0.1 másodperccel bizonyult lassabbnak Hamiltonhoz képest, és 1:24.258-as legjobb köridejével a második pozícióba hozta be F2007-es konstrukcióját.
A harmadik helyre ezúttal a BMW-Sauber részéről pályára lépő Nick Heidfeld ért be, aki összesen 76 kört tett meg a monzai ringen.
A köridőket tekintve igencsak szoros lett a végeredmény. A Toyota részéről Jarno Trulli kezdte meg az előre eltervezett tesztprogram teljesítését. Az összesen 61 kört teljesítő olasz fiatalember 0.4 másodpercnyi lemaradást produkált az edzéselső McLarenes riválisához képest, ami egészen pontosan a negyedik helyet jelentette a számára. A kölni központú csapat TF107-es versenygépére ezúttal egy teljesen új hátsó légterelő szárny és új fejlesztésű oldalsó kocsiszekrény került, amely alatt vélhetően a hűtési rendszer is módosult valamelyest a korábbi változatokhoz képest.
A Williams-Toyota részéről a GP2-es versenysorozatban is helytállni igyekvő Kazuki Nakajima szelte a köröket. A japán versenyző autóján a rivális istállókhoz hasonlóan új aerodinamikai csomag biztosította a szükséges leszorító erőt. Az FW29-es konstrukción a McLarennél már megszokott kivitelű első vezetőszárnyat lehetett felfedezni, amellyel az 1:24.653-as köridőt elérve az ötödik tudott lenni a Williams tesztpilótája.
A Magyar Nagydíj hétvégéje előtt a Toro Rossohoz átszerződött Sebastian Vettel 63 kör megtételét követően a hatodik helyre alkalmas köridőt sajtolta ki versenygépéből, amely a TR eddigi teszteredményeit tekintve elismerésre méltó.
A hetedik pozícióban ezúttal a Renault csapat hivatalos tesztere, az ifjú Nelson Piquet zárta az első tesztnapot. A francia alakulat már a 2008-as évre szánt ECU-val, és kipörgésgátló nélküli változatban vitte pályára kék-sárga négykerekűjét.
A Honda, a Red Bull és a Super Aguri is jelen volt ma Monzában egy-egy pilótával. Rubens Barrichello a nyolcadik, míg Red Bullos ellenfele, Mark Webber a kilencedik helyre hozta be RB3-as névre hallgató versenygépét. Az ausztrál pilóta számára nem éppen az előzetes tervek szerint zajlott le a keddi nap, miután autójának meghibásodása miatt piros zászlóval meg is kellett szakítani az edzést.
Webberhez hasonlóan a Super Aguri teszterének, James Rossiternek sem volt igazán szerencséje, akinek még a délelőtti etapban elektronikai problémával kellett szembesülnie.
Az edzés vége előtt nem sokkal eleredt az eső, de a csapatok addigra teljesíteni tudták feladataik jelentősebb részét. Abban az esetben viszont, ha a szerdai napon is esni fog, akkor minden bizonnyal egy nappal kiegészül majd az eredeti menetrend, így akkor pénteken is lehetőségük lesz a csapatoknak a tesztelésre Monzában.
Monza - 1. tesztnap (2007.08.28)
Hely
Versenyző
Csapat
Gumi
Köridő
Körök száma
1.
L. Hamilton
McLaren-Mercedes
(B)
1:24.112
53
2.
K. Räikkönen
Ferrari
(B)
1:24.258
60
3.
N. Heidfeld
BMW-Sauber
(B)
1:24.277
76
4.
J. Trulli
Toyota
(B)
1:24.523
61
5.
K. Nakajima
Williams-Toyota
(B)
1:24.653
98
6.
S. Vettel
Toro Rosso-Ferrari
(B)
1:25.106
63
7.
N. Piquet
Renault
(B)
1:25.366
94
8.
R. Barrichello
Honda
(B)
1:25.377
83
9.
M. Webber
Red Bull-Renault
(B)
1:25.427
61
10.
J. Rossiter
Super Aguri-Honda
(B)
1:25.548
64
|