Ferrari-McLaren: Harcra fel!
2007.10.06. 09:59
Nagy kihívás, nagy élvezet
Az 58. Forma-1-es világbajnokság az utolsó előtti megmérettetéséhez, a Kínai Nagydíjhoz érkezett. A pályát a tervezőzseni, Hermann Tilke alkotta meg. Az aszfaltcsík 2004-ben debütált a királykategóriában. A pálya nagy kihívást jelent mind a pilótáknak, mind a mérnököknek. A versenyzőktől folyamatos koncentrációt igényel a kínai létesítmény, míg a mechanikusoknak a balansz megtalálása okozza a legnagyobb fejtörést. A pályán 16 kanyar található, melyek közül 7 bal, 9 pedig jobb. A pilóták a kör 61 százalékában haladnak padlógázzal. A pálya leghosszabb egyenese 1360 méter, amely kiváló előzési lehetőséget biztosít a versenyzők számára.
Az 5451 méter hosszúságú versenypályát a legtöbb pilóta kedveli, hiszen a Hermann Tilke által tervezett aszfaltcsíkok tulajdonságait hordozza magában: változatos pályarajz (lassabb, gyorsabb kanyarok illetve rövidebb és hosszabb egyenesek kombinációja).
Hajszálak...
A mai napon az elmúlt idők egyik legszorosabb pénteki edzésnapját láthattuk. Mind az első, mind a második tréningen századok választották el a két élcsapat négy sztárját. A hosszabb etapok során ismét a „megszokott" kép rajzolódott ki: az F2007 meggyőzőbben teljesített a versenyszimuláció során. A nap legjobb hosszú körözését Kimi Raikkönen tudhatja magáénak. A finn e nekifutása során 1:37.4 és 1:37.9 közötti köridőket futott. Azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a szabad edzéseken a megfelelő forgalmi viszonyok is elengedhetetlenek a hosszabb etapok sikerességében, különben búcsút lehet inteni a konstans gyorsaságtól.
Az, hogy a hétvége hátralévő részében hogyan alakul a párharc a Ferrari és a McLaren között, szinte lehetetlen megjósolni. Luca Baldisserri, a Ferrari versenymérnöke is roppant szoros folytatásra gondol: „Nincs sok mondanivalóm ezzel a péntekkel kapcsolatban. A szokásos előkészületi munkánkat végeztük el, különböző beállításokat próbálgattuk, illetve összehasonlítottuk a két gumikeveréket. A pályakörülmények meglehetősen nehézzé tették a vezetést és az aszfalt is nagyon csúszós volt. Hihetetlenül szoros a verseny, ami az egész évadban megfigyelhető volt. Csupán apró részletek lesznek, amik a különbségeket okozzák és vagy a mi vagy a konkurensünk oldalára billentik a mérleg nyelvét."
A szokásos faktorok mellett ismét számításba kell vegyük az időjárást, mivel a meteorológusok vasárnapra esőt jeleznek, ami megbolondíthatja a futamot. Sebastian Vettel csütörtökön elárulta, esőben bízik, hogy meg tudja ismételni a múlt heti remeklését.
|