**HÍREK** : Kovalainen komoly előnnyel nyerte a második edzést |
Kovalainen komoly előnnyel nyerte a második edzést
2008.07.04. 18:47
Heikki Kovalainen nyerte a második szabadedzést, melyen végig komoly előnye volt a mezőny többi tagjával szemben. A második helyen Mark Webber, a harmadikon Lewis Hamilton végzett.
Az edzést Lewis Hamilton kezdte a legjobban, de hamar felzárkózott mögéje Nico Rosberg, aki gyakorlatilag ugyanazt az időt autózta negyed órával a kezdés után. 1:21.282-nél állt meg mindkét versenyzőnél a stopper. Borítékolható volt, hogy az idők még sokat javulnak, hiszen Hamilton legjobbja majdnem két másodperccel volt lassabb Massa délelőtti első helyéhez elegendő időnél.
Kisvártatva az első edzés utolsó helyezettje is megérkezett. Barrichello 20 századdal elmaradva a legjobbtól, a harmadik helyen találta magát, majd a bokszba hajtott.
Tíz perccel később a Toro Rosso és a Red Bull versenyzői villantottak. Vettel és Webber vette át a vezetést. Mindketten közel fél másodpercet adtak az addig élen állóknak. Idő közben Timo Glock Toyotája mondta fel a szolgálatot. Hamilton és Kovalainen válasza természetesen nem sokat váratott magára. A brit csak Vettel mögé, de csapattársa az élre repítette a McLarent. Kovalainen egy másodperc alá vitte a különbséget a délelőtti legjobbhoz képest.
Rubens Barrichello aztán ismét beszállt a küzdelembe, és egy 1:21.199-es idővel a negyedik helyre hozta fel az idő közben egyre hátrébb kerülő Hondát. A Ferrari részéről Kimi Räikkönen volt csak a pályán, de maradandót nem tudott alkotni az első 10 körében. 35 perccel a kezdés után még csak a nyolcadik helyen állt. Korábban kívül volt a tízen is.
Felipe Massa autóján a szerelők dolgoztak serényen, de bizakodásra adott okot, hogy az idő teltével egyre jobban össze volt rakva a Ferrari. Hamarosan a monitor is felkerült, és hozták a borító elemeket is.
Rosberg a kezdeti jó eredményt követően aztán ismét felzárkózott a harmadik helyre. Ekkor fél másodperces hátránya volt Kovalainennel szemben. A német versenyző volt a mezőny legszorgalmasabbja. Ebben az értelemben hozzá legközelebb Hamilton és az ifjú Piquet állt. Ez utóbbi ekkor a 14. helyen állt, éppen csapattársa, Fernando Alonso mögött.
A BMW ezekben az időkben látszólag szenvedett a pályán. Heidfeld az elfogadható 10. helyen állt, de Kubica 17-en, ráadásul láthatóan nehezen tudta a pályán tartani az autóját.
Felipe Massa 41 perccel a kezdés után megjelent a pályán, és megtett egy installációs kört, mely alatt ellenőrizik, minden rendben van e az autójával.
Féltávnál Jenson Button villantott, aki közel fél másodpercre megközelítette Kovalainent, s bejött csapattársa Barrichello elé a negyedik helyre. A nagyon gyenge Honda szereplések után üdítően hatott a két versenyző teljesítménye. Button egyébként új sisakban versenyez a hétvégén, melyet egy felhívás után az egyik rajongója készített neki. Több ezer munkából választotta ki Button a neki legjobban tetszőt.
Rosberg jó eredménye után Nakajimának is sikerült felzárkóznia, és Button gyorsköre után nem sokkal be tudott ékelődni a két Honda versenyző közé.
Az autótörés utáni első igazi köre Massának nem volt igazán meggyőző, de annyira elég volt, hogy rögtön csapattársa, a kétszeres világbajnok elé kerüljön a 11. helyre. Kovalainen ekkor döntött úgy, hogy lágy gumin ismét próbát tesz, és egy sikeres kör után 1:20 alá vitte a limitet.
Idő közben Kubicának sikerült rátalálnia a helyes útra, és be tudott jönni Hamilton elé a hetedik helyre. A hátránya egy másodperc volt a továbbra is az élen tartózkodó Kovalainennel szemben.
Pontosan 30 perc volt vissza, amikor Jarno Trulli összetörte az autóját. A Toyota hátsó szárnya letört, az autó pedig irányíthatatlanná vált, és beleállt a szemközti gumifalba. A pályán maradó alkatrészt gyorsan eltávolították, az edzés szinte megállás nélkül folytatódhatott. De nem sokáig. Néhány perc elteltével Nakajima szélesített egyet, és elvesztette az uralmát az autója felett, ami az alagút alatt a falba csapódott. Otthagyta az első szárnyát, de érdekes módon annak ellenére, hogy a becsapódás nem volt kicsi, a Williams autó vissza tudott menni a bokszba. Ezúttal azonban a leszakadó elemek miatt hosszabb sárga zászlós rész következett.
A Ferrarik az edzés vége felé sem voltak igazán nagy formában. Massa a 11. körében kicsit letért a hármas összekapcsolt kanyarkombináció utolsó szakaszában, de a következőben javítani tudott. Igaz ez is csak a hatodik helyre volt csupán elég. Ezután be is állt a bokszba.
Piquet és Alonso nagy bajban voltak, amin az sem segített, hogy az újonc lágy gumin jött ki a javítás érdekében. Nem tudott elmozdulni a 17. helyről, és Alonso 15. eredménye sem volt meggyőző.
Heikki Kovalainen azonban tovább szárnyalt. 12 perc volt vissza, amikor újabb gyorskört kezdett kemény gumin. Gyorsabb nem tudott lenni, de időeredménye ezúttal is jobb volt az őt követőéknél. A finn versenyző határozottan autózott, láthatóan jobban tudott bánni a technikával, mint társai, akik elég sokat hibáztak az edzés során.
Nyolc perc volt vissza, amikor Mark Webber a harmadik helyről egy leggyorsabb első szektorral kezdett, és bár a végén sokat veszített, feljött a második helyre, megelőzve Rosberget, akit hamarosan Hamilton is letolt a helyéről. Sőt! Komoly esélye volt a második helyre is a következő körben, de hibázott az utolsó szektorban, és inkább bement a bokszba és kiszállt az autójából.
A végjáték kezdetén David Coulthard indított egy szenzációs első szektorral, amit tartani tudott a másodikban is. A végét azonban nem jól kapta el, és „csak" a negyedik helyre került. Egészen az utolsó pillanatig csupán századokra volt az első helytől.
A leintésig aztán senki nem cserélt már helyet az elsők közül.
Kovalainen fél másodperces előnnyel zárt az élen. Mögötte Webber és Hamilton, majd a szezon után távozó Coulthard végzett. A skót versenyzőt Rosberg, Vettel, Button és Massa követik az első nyolcig. Meglepetés, hogy Räikkönen valóban nem tudott beférni az első tízbe, és a BMW is a mezőny második felébe szorult.
A hétvége programja a szombat 11:00 órakor kezdődő harmadik szabadedzéssel folytatódik.
Hely
|
Versenyző
|
Csapat
|
Időeredmény
|
Hátrány
|
Kör
|
1 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:19.989 |
|
35 |
2 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:20.520 |
0.531 |
32 |
3 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:20.543 |
0.554 |
31 |
4 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
1:20.589 |
0.600 |
36 |
5 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:20.748 |
0.759 |
43 |
6 |
Sebastian Vettel |
STR-Ferrari |
1:20.805 |
0.816 |
43 |
7 |
Jenson Button |
Honda |
1:20.929 |
0.940 |
39 |
8 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:20.943 |
0.954 |
18 |
9 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:20.985 |
0.996 |
18 |
10 |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:21.002 |
1.013 |
34 |
11 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:21.023 |
1.034 |
33 |
12 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:21.275 |
1.286 |
31 |
13 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:21.453 |
1.464 |
36 |
14 |
Timo Glock |
Toyota |
1:21.472 |
1.483 |
18 |
15 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:21.511 |
1.522 |
27 |
16 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Ferrari |
1:21.520 |
1.531 |
42 |
17 |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
1:21.634 |
1.645 |
39 |
18 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:21.642 |
1.653 |
45 |
19 |
Adrian Sutil |
Force India-Ferrari |
1:21.756 |
1.767 |
30 |
20 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:22.196 |
2.207 |
23 |
|