Rosberg maradt az élen!
2009.03.27. 17:50
Az Ausztrál GP második szabadedzése a délelőttihez képest rendkívül mozgalmasan indult és ugyanígy is folytatódott. Ami azonban maradt az első edzéshez hasonló, az Sebastian Vettel szerencséje, aki ezúttal is a pálya szélén végezte. Először megúszta, hogy a pálya második egyenesének végén az aszfalton kívül próbált fékezni, másodjára azonban már az autója a füvön maradt, s a pályabírókra hárult annak eltávolítása.
Vettel visszatért a bokszába, és ahogy a monitort nézte, észrevette, hogy a rendező egy klippel kedveskedik számára. Bemutatták neki is, hogy hogyan fékezett több ízben úgy, hogy közben kerekeinek egy része a pálya széli füvön haladt. Az utolsó felvonás természetesen a kicsúszás volt.
Az edzés legmeglepőbb mozzanata mégsem ez a kiperdülés, hanem Adrian Sutil akciója volt a monacói incidens főszereplőjével szemben. Az ifjú német versenyző a kör elejétől kezdve keményen támadta Kimi Räikkönent, aki olykor blokkoló kerekek mellett vett féktávokkal is tartotta magát. A pálya közepén aztán végül Sutil legyorsulta az egyébként is lassúnak tűnő ferrarist. Kimi Räikkönen ekkor 20 kör megtétele után is az utolsó helyen állt, messze a délelőtti legjobbjától, mialatt például Nico Rosberg az élen megdöntötte a tavalyi legjobb időt is.
A Ferrari másik versenyzője sem volt sokkal jobb helyzetben világbajnok tárásánál. Az autója láthatóan idegesen viselkedett, és az edzés vége felé, a pálya utolsó szakaszán majdnem el is vesztette uralmát a járgánya felett. A brazil versenyző azonban néhány gyönyörű kormánymozdulattal sikeresen egyenesbe hozta versenyautóját és gond nélkül folytathatta a körözést.
A középmezőnynél előrébb jutnia azonban a későbbiekben sem sikerült. Csapattársa felzárkózott mögéje az edzés vége felé, ám a Ferrari 10-11-dik hely nem az, amire a legtöbben számítottak a tavalyi világbajnok csapattól.
Ugyanez igaz Nico Rosbergre is, aki a már korábban elfoglalt első helyét a végére sem engedte ki a kezéből...
Hely
|
R.
|
Versenyző
|
Csapat
|
Időeredmény
|
Hátrány
|
Kör
|
1
|
16
|
Nico Rosberg
|
Williams-Toyota
|
1:26.053
|
|
36
|
2
|
23
|
Rubens Barrichello
|
Brawn-Mercedes
|
1:26.157
|
0.104
|
38
|
3
|
9
|
Jarno Trulli
|
Toyota
|
1:26.350
|
0.297
|
42
|
4
|
14
|
Mark Webber
|
RBR-Renault
|
1:26.370
|
0.317
|
30
|
5
|
22
|
Jenson Button
|
Brawn-Mercedes
|
1:26.374
|
0.321
|
38
|
6
|
10
|
Timo Glock
|
Toyota
|
1:26.443
|
0.390
|
42
|
7
|
17
|
Kazuki Nakajima
|
Williams-Toyota
|
1:26.560
|
0.507
|
33
|
8
|
15
|
Sebastian Vettel
|
RBR-Renault
|
1:26.740
|
0.687
|
19
|
9
|
20
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:27.040
|
0.987
|
29
|
10
|
3
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:27.064
|
1.011
|
35
|
11
|
4
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
1:27.204
|
1.151
|
32
|
12
|
7
|
Fernando Alonso
|
Renault
|
1:27.232
|
1.179
|
28
|
13
|
21
|
Giancarlo Fisichella
|
Force India-Mercedes
|
1:27.282
|
1.229
|
32
|
14
|
6
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
1:27.317
|
1.264
|
34
|
15
|
5
|
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
1:27.398
|
1.345
|
36
|
16
|
11
|
Sebastien Bourdais
|
STR-Ferrari
|
1:27.479
|
1.426
|
36
|
17
|
2
|
Heikki Kovalainen
|
McLaren-Mercedes
|
1:27.802
|
1.749
|
35
|
18
|
1
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:27.813
|
1.760
|
31
|
19
|
8
|
Nelsinho Piquet
|
Renault
|
1:27.828
|
1.775
|
35
|
20
|
12
|
Sebastien Buemi
|
STR-Ferrari
|
1:28.076
|
2.023
|
33
|
|